2011-02-20, 00:52
Medlem
TheGreatRetards avatar
Hallojeller!

Jag håller på och bygger om en motorcykel lite granna och då inkluderas att byta ut standard instrumentpanel mot en ny hastighetsmätare bl.a. Har därför irriterat mig lite på att de allra flesta nya hastighetsmätare är av elektronisk sort medan min mc har wire till mätaren!

Sitter därför här och funderar på hur man gör(om det ens går) när man vill montera på en elektrisk hastighetsmätare på en hoj som har gamla wiremetoden.. Kan man på något sätt konvertera? Eller ska man helt enkelt fuska och köpa någon form av asgrym cykeldator?

Citera
2011-02-20, 01:07
Medlem
Negerbollars avatar
Det finns ju "cyckeldator" varianter till Moped/MC Kostar en slant dock men funkar
Citera
2011-02-20, 01:21
Medlem
TheGreatRetards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerbollar
Det finns ju "cyckeldator" varianter till Moped/MC Kostar en slant dock men funkar

sant, och de ska ju tydligen vara mer exakta dessutom! men det känns snäppet mer "classy" att ha en riktig hastighetsmätare
Citera
2011-02-20, 02:58
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreatRetard
Sitter därför här och funderar på hur man gör(om det ens går) när man vill montera på en elektrisk hastighetsmätare på en hoj som har gamla wiremetoden..
Fick du inte med någon sensor till h-mätarn typ magnet som skruvas fast på valfritt hjul?
Citera
2011-02-20, 03:09
Medlem
TheGreatRetards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Fick du inte med någon sensor till h-mätarn typ magnet som skruvas fast på valfritt hjul?

Jag har inte köpt någon mätare än! Hur skulle det funka tänkte du? Få med mig på noterna
Citera
2011-02-20, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreatRetard
...Hur skulle det funka tänkte du? Få med mig på noterna

Som på en cykeldator ungefär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto