2011-02-19, 21:49
Medlem
sandra_ns avatar
Har en USB disk som jag kör med Time Machine och lite annat klafs. Allt funkar.. bara att datorfan sätter disken i vila lite random ganska så tätt. Inget problem i och för sig då den startar upp igen direkt.

Har stängt av energisparläget att datorn inte skall sätta diskarna i vila när de inte används, men det hjälper inte på USB disken.

Känns som disken kommer paja snabbare när den random stannar och direkt startar den igen. Så vill att den skall köra nonstop så länge datorn är på.

Någon som vet något om detta?
Datorn är en Macbook Pro, OSX 10.6.6. WD USB disk.
Citera
2011-02-20, 00:22
Medlem
99stoffe99s avatar
Jag har samma problem med min externa USB WD Digital 500GB disk.. Störigt ja. Men tror inte det sabbar datorn dock.
Citera
2011-02-20, 12:01
Medlem
sandra_ns avatar
Hörde att en annan hade också samma problem. Verkar vara som någon "standard" i OSX.

Jaja.. så länge disken inte tar skada av det så.. men det är ju som att sätta på den 40 gånger om dagen.. om inte mer. och det blir ju 15 000 påsättningar/gånger på ett år.. och då känns det lite vanskligt att ha sin backup där.

Har inte hittat nått på google än, bara massa som vill sätta den i sleep och använda crontab etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in