• 1
  • 2
2011-02-18, 15:44
Medlem
Ni som har glasögon. Hur gör ni när ni går på konserter?

Jag springer runt på rätt mycket evenemang, metal, hårdrock o.s.v. och det är ju inte helt sällan det är rätt mycket röj i publiken.
Mitt problem är väl att när jag blir svettig så börjar mina glasögon glida ner på näsan och sitter dåligt bakom öronen. Har inga problem med det i vanliga fall, men just på en metalkonsert när man vill hoppa och studsa, headbanga och allt sånt.

Har försökt kolla runt lite men hittar inga bra lösningar på detta. Senilsnöre känns lite "nördigt" och onödigt långt. Finns det inga bra grejer man kan fästa i bågarna så att det blir lite simglasögon/skidglasögon över det hela. Ett band som liksom sitter i glasögonen och går tight runt bakhuvudet så att man inte behöver vara rädd att tappa glasögonen. Det är ju ändå mycket pengar man har på näsan
Citera
2011-02-18, 15:54
Bannlyst
linser?
Citera
2011-02-18, 15:54
Medlem
va riktigt metal å häfta fast glasögonen i skallen!
annars får du väl testa linser kanske?
Citera
2011-02-18, 16:04
Medlem
Jag kanske borde skrivit att linser inte är nått bra alternativ då jag testat linser vid ungefär fem tillfällen under min glasögonkarriär och hur mycket jag än velat aldrig fått det att fungera bra.
Citera
2011-02-18, 16:22
Medlem
Jag brukar köra glasögon, brukar spänna åt dom dagen innan så de sitter hårdare och håller sig kvar. Det jobbigaste är när det är utomhus konsert och det regnar (tänker på Sonisphere 2010) då kan det bli svårt att se något. Inomhus har jag aldrig haft något problem.

Brukar stå längst fram och om jag ska headbanga så tar jag av glasögonen och håller dom framför räcket och skakar loss.
Citera
2011-02-18, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ununoctium
Jag brukar köra glasögon, brukar spänna åt dom dagen innan så de sitter hårdare och håller sig kvar. Det jobbigaste är när det är utomhus konsert och det regnar (tänker på Sonisphere 2010) då kan det bli svårt att se något. Inomhus har jag aldrig haft något problem.

Brukar stå längst fram och om jag ska headbanga så tar jag av glasögonen och håller dom framför räcket och skakar loss.

Mjo, men det måste ju finnas nån sorts band som är gjort för ändamålet. Davids lirade ju fotboll med glasögon, han hade väl nån sorts spänne bakpå dom. Nu är väl hans visserligen specialbeställda och allt sånt, men det borde finnas att hitta.

Vet inte vad jag ska söka efter bara
Citera
2011-02-18, 20:28
Medlem
Astrofaess avatar
Jag brukar behålla glasögonen på och det brukar inte vara några problem. Inför Slayers spelning på Sonisphere förra året la jag dock ner mina brillor i innerfickan på jackan. Och jag kan på en gång säga att det här är ingen bra idé om man har för avsikt att hänga över ett kravallstaket under en hel konsert.
Citera
2011-02-19, 13:10
Medlem
Efter 4-5 krossade glasögon på diverse konserter så kör jag nu med linser, får dom inte att sitta fast
Citera
2011-02-19, 15:15
Medlem
Drumsticks avatar
Köp nya ögon?
Citera
2011-02-21, 23:29
Medlem
Icebags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirShaManIX
Jag kanske borde skrivit att linser inte är nått bra alternativ då jag testat linser vid ungefär fem tillfällen under min glasögonkarriär och hur mycket jag än velat aldrig fått det att fungera bra.

Är det att du har svårt att få in linserna etc som är problemet? För där är det bara träning som gäller, 5 gånger hinner du inte få upp någon teknik på. Köp linser och använd oftare, i början är det pilligt men efter ett tag så får du i de på 2 sekunder. Och det är det väl värt, inte minst ekonomiskt (glasögonen total demolerade på Slipknot 2005)
Citera
2011-02-22, 00:04
Medlem
RaejserPulkans avatar
Står du längst fram på en Rammstein-konsert krävs det skyddsglasögon. Annars kanske skaffa en snörning som sitter i nacken, och trycker fast glasögonen?. Sett ett par sådana på konserter, och dom gömmer sig riktigt bra i håret. Lite som en liten gummisnodd.

Annars kör på linser
Citera
2011-02-22, 16:29
Medlem
Endagarslinser. In när man sticker hemifrån innan spelningen, ut när man känner för det efteråt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in