• 1
  • 2
2011-02-18, 08:22
Bannlyst
Hej, nu r det att jag kpte en helt ny dator fr ca 4mnader sedan. Den har funkat hur bra som helst till fr ungefr 2veckor sen d den brjade krngla, tnkte att det var ngot virus s jag formaterade om datorn men det hjlpte inte heller.

Jag, som inte r s jtte bra p datorer, tycker i alla fall inte att datorn borde ha blivit seg p s kort tid. Ngon som vet vad jag ska gra? Kpte datorn frn komplett.se .

Specs:
Win7 ultimate 64bit
4gb ram.
3.2ghz quadcore processor.
nVidia geforce gtx 470 1270mb grafik kort.
ntt 750W moderkort.

Tack p frhand.
Citera
2011-02-18, 08:54
Medlem
KongKeyDons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcynic
Hej, nu r det att jag kpte en helt ny dator fr ca 4mnader sedan. Den har funkat hur bra som helst till fr ungefr 2veckor sen d den brjade krngla, tnkte att det var ngot virus s jag formaterade om datorn men det hjlpte inte heller.

Jag, som inte r s jtte bra p datorer, tycker i alla fall inte att datorn borde ha blivit seg p s kort tid. Ngon som vet vad jag ska gra? Kpte datorn frn komplett.se .

Specs:
Win7 ultimate 64bit
4gb ram.
ntt 750W moderkort.

Tack p frhand.

Hade du kpt den frn SIBA s hade det fungerat.....

Urskta skmtet, men vad r det som r segt? Datorn generellt? Eller surf?
Vanligen nr nt blir segt i datorn s r det ngot/ngra program som ter upp resurserna.

MEn om det ven r segt efter en ominstallation s skulle jag i alla fall siktat in mig p hrddisken.
Kolla med nt S.M.A.R.T-verktyg hur hrddisken mr.
http://en.wikipedia.org/wiki/S.M.A.R.T.
Citera
2011-02-18, 10:45
Medlem
Formatera om den s kanske det funkar.
Citera
2011-02-18, 11:00
Medlem
1or11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananzo
Formatera om den s kanske det funkar.
->
Citat:
jag formaterade om datorn men det hjlpte inte heller.
<-

Citat:
Jag, som inte r s jtte bra p datorer, tycker i alla fall inte att datorn borde ha blivit seg p s kort tid. Ngon som vet vad jag ska gra?

D mste jag frga, du r inte "s jtte bra p datorer" .. Men hur formaterade du datorn? No offence! Men vissa missuppfattar vad formatera om datorn innebr.. Har du bootat med en riktig windows skiva och raderat partionerna, skapat ny, installerat allts frn bios eller satte du i en recovery cd eller har du installerat om windows genom att boota med win skivan ifrn windows?

Om du nu skulle "formaterat" om den fel.. S gr som s att du bootar med windows skivan och raderar alla partitioner, skapa ny, installera. Sedan lgg in Avast eller annat lmpligt antivirus direkt och kr igenom.. Det kan du dessutom prova direkt. Prova ven ngra lmpliga antispyware program och dylikt...

GL & HF

// 1or11
Citera
2011-02-18, 11:00
Medlem
Vad r det som blir segt?
Program?
Explorer?
Internet?
Citera
2011-02-18, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
Vad r det som blir segt?
Program?
Explorer?
Internet?
Datan i sig vl. kanske nr man pnnar mappar osv
Citera
2011-02-18, 14:24
Medlem
KongKeyDons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananzo
Datan i sig vl. kanske nr man pnnar mappar osv

du kanske ftt p network discovery s att du frsker lsa av allt p ntverket nr du kr utforskaren.
Citera
2011-02-18, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KongKeyDon
du kanske ftt p network discovery s att du frsker lsa av allt p ntverket nr du kr utforskaren.
prva frst och frmst att ska efter virus det r mitt tips annars kanske du har vldigt mycket saker p din hrdisk
Citera
2011-02-18, 20:54
Bannlyst
Citat:

Specs:
Win7 ultimate 64bit
4gb ram.
ntt 750W moderkort.

Tack p frhand.

defragmentera diskarna! .. funka fr mig..

Utorrent + Avast Internetsecurity P2P shield = seg sator!
Citera
2011-02-18, 23:32
Medlem
Var den seg innan du formatera om den? Annars lr du gjort ntt snett under den processen`?
Citera
2011-02-18, 23:36
Medlem
Frgan r vl varfr du har 64-bitars Windows nr du bara har 4GB RAM..
Citera
2011-02-21, 16:10
Bannlyst
Urskta att jag inte har svarat i trden, har helt enkelt haft vldigt mycket att gra och glmde bort.

Ska frska svara p de frgor som stllts i alla fall.

Jag har formaterat om datorn 2gnger, och det har inte hjlpt ngon av gngerna. Jag har tagit bort partionerna och installerat helt nya, har gjort detta p andra datorer s tror inte felet ligger hr. +Jag formaterade datorn frn brjan fr att den hade blivit seg.

Det som blir segt r allt mjligt, ibland str det still p "Vlkommen!" skrmen i flera minuter innan den gr vidare, detta tog bara ett ftal sekunder innan. Om man kollar i processerna (ctrl + alt + delete) s kan processor anvndingen, som jag lst ska vara vldigt lg, hoppa upp till 70% helt utan anledning. Nr datorn r i "idle" s brukar den dock ligga p 0%.

Jag har anvnt ett flertal program fr att frska hitta ett virus, men det enda det hittar r massvis med "Tracking Cookies", som jag lst inte r s speciellt skadliga.

Varfr jag har 64bitars r drfr att det r det jag fick med nr jag kpte datorn.

Ska dra igng en diskdefragmentation p en gng. terkommer med resultat!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in