2011-02-18, 07:13
Medlem
Shawtys avatar
Kan först och främst säga att jag redan genomgått köret med lymfkörtelcancer å e friskförklarad.

Vet oxå att en lymfkörtel kan svälla av en liten finne tex.

Men dom brukar ju vanligtvis återgå till normal storlek? Men varför gör inte vissa det?
Hade en svullen lymfkörtel i armhålan, först gjordes en nålbiopsi på den, å provsvaren var bra. På nästa återkontroll (6 månader efter) hade den inte blivit mindre så läkaren beslöt att operera bort den. Också det provsvaret var bra. Denhär lymfkörteln var svullen i mer än ett år utan att bli mindre, och det är det jag är nyfiken på, varför var den svullen så länge, utan att vara cancer?
Citera
2011-02-18, 08:49
Medlem
Jag har haft 2st svullna på halsen i 6år nu den ena som en ärta och den andra som en hasselnöt. Ibland är dom mindre och ibland större. Läkarna har inte gjort någon biopsi på dom men dom sa att det var rester av en infektion. jag nojjade som fan i början men well jag lever fortfarande
Citera
2011-02-18, 09:11
Medlem
Shawtys avatar
Ahaa, så det kan vara rester av infektion oxå. Tackar

Joovars... antar att ifall den jag hittade igårkväll inte återgår till normal storlek, så blir det väl biopsi på den oxå, men som sagt, jag har redan genomgått helvetet, så alla svullna lymfkörtlar på mig måste väl kollas upp :]

Tackolov behöver jag knappas oroa mig, 1 månad sen jag var på återkontroll å då var allt bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in