• 1
  • 2
2011-02-18, 03:37
Medlem
Sweeper80s avatar
Som rubriken säger, så sitter jag här och funderar på varför inte fler får Buspiron (Buspar)?

Helt grym ångestmedicin, med mycket få biverkningar och studier som säger att vid långvarig effekt är den ångestdämpande effekt lika god som vid benzoanvändning.

Så varför får inte fler denna grymma medicin? Läkarna tjänar mindre på att skriva ut den kanske?
Citera
2011-02-18, 03:46
Medlem
jämfört med Lyrica hur är den (om du testat)

Lyrica gav mig ett tillstånd som jag beskriver som apatiskt kunde stirra in i väggen ibland...och tappade lycko känslor och även all ångest givetvis men fick andra biverkningar så jag skippade den
Citera
2011-02-18, 03:49
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimzter
jämfört med Lyrica hur är den (om du testat)

Lyrica gav mig ett tillstånd som jag beskriver som apatiskt kunde stirra in i väggen ibland...och tappade lycko känslor och även all ångest givetvis men fick andra biverkningar så jag skippade den

Mycket bättre. Blev grymt trött av Lyrica, inget trött alls av denna; men man måste ha tålamod, full effekt först efter 4-6 v.
Citera
2011-02-18, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Mycket bättre. Blev grymt trött av Lyrica, inget trött alls av denna; men man måste ha tålamod, full effekt först efter 4-6 v.
är den en ren ångestdämpande medecin? Lyrica är ju tex även Epelpsi medecin det var det som gav mig värre symptom i form av muskel kramper

trött är jobbigt att bli
gött om man får testa Buspiron och om det funkar på psyket efter ett tag utan krångel med massa biverkningar
bra tips det skall mailas till doktorn som tyckte lyrica var det enda rätta

Citera
2011-02-18, 04:09
Medlem
Vad säger din läkare då när du säger till att du gärna vill fortsätta på Buspar medicinen ??

Lyrica är förövrigt en hel lustig medicin. Jag har extremt stor tolerans mot all medicin i princip och har heroinmissbruk, bensomissbruk odyl i bagaget. På sjukhuset får dom pumpa i mig 10 gånger högre doser av IV benso och sömnmedicin än gemene man för att något ska hända öht.

Iallafall så provade jag 300mg(om jag inte minns fel) av Lyrica - 2x 150mg. Jag gick sedan ner i tvättstugan och där nere slår dom här kapslarna igång och jag blir snurrig som fan, det känns som att ha tagit en överdos heroin när man inte kan stå upp eller lyfta kroppen för den är såååå tuung.

Det tar mig ett BRA tag att klättra hem igen där jag däckar i sängen för resten av dagen.

Jag fann inget euforiskt med Lyrica, bara en otrevlig jävla sedering som inget annat.
Jag har injicerat stora mängder Stesolid + heroin och Ketamin i min ven och aldrig blivit såpass körd i huvudet.
Helt otroligt. Lyrica kanske är den ända medicin som jag är överkänslig mot.
Citera
2011-02-18, 05:00
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Vad säger din läkare då när du säger till att du gärna vill fortsätta på Buspar medicinen ??

Lyrica är förövrigt en hel lustig medicin. Jag har extremt stor tolerans mot all medicin i princip och har heroinmissbruk, bensomissbruk odyl i bagaget. På sjukhuset får dom pumpa i mig 10 gånger högre doser av IV benso och sömnmedicin än gemene man för att något ska hända öht.

Iallafall så provade jag 300mg(om jag inte minns fel) av Lyrica - 2x 150mg. Jag gick sedan ner i tvättstugan och där nere slår dom här kapslarna igång och jag blir snurrig som fan, det känns som att ha tagit en överdos heroin när man inte kan stå upp eller lyfta kroppen för den är såååå tuung.

Det tar mig ett BRA tag att klättra hem igen där jag däckar i sängen för resten av dagen.

Jag fann inget euforiskt med Lyrica, bara en otrevlig jävla sedering som inget annat.
Jag har injicerat stora mängder Stesolid + heroin och Ketamin i min ven och aldrig blivit såpass körd i huvudet.
Helt otroligt. Lyrica kanske är den ända medicin som jag är överkänslig mot.

Min?

Man sover för övrigt gôtt på en 150 Lyrica och en 25:a Valdoxan.
Citera
2011-02-18, 11:27
Medlem
Citat:
Som rubriken säger, så sitter jag här och funderar på varför inte fler får Buspiron (Buspar)?

Helt grym ångestmedicin, med mycket få biverkningar och studier som säger att vid långvarig effekt är den ångestdämpande effekt lika god som vid benzoanvändning.

Så varför får inte fler denna grymma medicin? Läkarna tjänar mindre på att skriva ut den kanske?

Buspiron ger inte omedelbar effekt.
Så många blir besvikna och ledsnar.

Stövel-Anders

P.S. Har själv stått på Buspiron i 16 år.
Citera
2011-02-18, 16:25
Medlem
Citat:
Min?

Man sover för övrigt gôtt på en 150 Lyrica och en 25:a Valdoxan.
Ja precis, vad har din läkare för anledning att neka dig denna medicin ?
Citera
2011-02-18, 16:43
Medlem
fliermans avatar
Jag har ätit Buspiron 1 år och precis slutat. Håller med om att bieffekterna är ytterst få, iallafall för mig. Inga sexuella biverkningar och dämpar ångest. Men som sagt mindre lugnande effekt än andra.

Däremot gav den mig jobbiga sömnstörningar, vaknade 4-5 och kan inte somna om...svårt att somna..kunde inte sova längre än till 6-7 hur trött jag än var.

Men iallafall den bästa för mig jag testat, inte gillat SSRI-varianter som gjorde mig dåsig, halvt bortkopplad och sexuella biverkningar i massor.
Citera
2011-02-18, 18:16
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Ja precis, vad har din läkare för anledning att neka dig denna medicin ?

Jag vet inte om vi missförstår varandra någonstans, men jag står på Buspiron, 40 mg och jag har inga problem med att få förnyat recept.
Citera
2011-02-28, 00:06
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:

För att den suger.
Nej, men jag åt själv maxdos i 1-1,5 år men satte ut den på eget bevåg sedan.
Min läkare (inte den som skrev ut den från början, en senare) sa att den var populär att ge till folk när den lanserades pga en mycket bra marknadsföring, men den slutades skriva ut i samma mängder just för att den inte ger särskilt många önskad effekt (vilket jag personligen tycker är synd, för den har så få biverkningar i jämförelse med annan psykofarmaka).
Citera
2011-02-28, 00:23
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
För att den suger.
Nej, men jag åt själv maxdos i 1-1,5 år men satte ut den på eget bevåg sedan.
Min läkare (inte den som skrev ut den från början, en senare) sa att den var populär att ge till folk när den lanserades pga en mycket bra marknadsföring, men den slutades skriva ut i samma mängder just för att den inte ger särskilt många önskad effekt (vilket jag personligen tycker är synd, för den har så få biverkningar i jämförelse med annan psykofarmaka).

Vad är det för dos som du syftar på? Vad hade du den mot?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in