• 1
  • 2
2011-02-18, 01:54
Medlem
M3cCas avatar
Hej

Problemet med min laptop r att min explorer.exe finns inte kvar p datorn. Har testat att lgga ver en annan explorer fil frn en annan dator och ndrat i rededit utan att lyckas. Sen s funkar inte min cdlsare s kan ej boota med windows skiva. Nt frslag p hur detta kan lsas?

Har win7 p datorn
Citera
2011-02-18, 03:10
Medlem
crillecrilles avatar
Kan man ens starta Windows utan explorer.exe...? I alla fall...

Du kan ju installera om Windows med hjlp av ett usb-minne om inte cd-lsaren fungerar.
Citera
2011-02-18, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M3cCa
Hej

Problemet med min laptop r att min explorer.exe finns inte kvar p datorn. Har testat att lgga ver en annan explorer fil frn en annan dator och ndrat i rededit utan att lyckas. Sen s funkar inte min cdlsare s kan ej boota med windows skiva. Nt frslag p hur detta kan lsas?

Har win7 p datorn

Kopiera win7 frn skivan till ett usb minne p din vns dator.
Starta upp din dator och boota med usbminnet s r det bara kra sen.
Citera
2011-02-18, 14:16
Medlem
G in p internet och ladda hem en ny
Hahaha, nej men g hem till en polare med ett usbminne, lgg firefox elr explorer p det sen s fattar du resten sjlv
Citera
2011-02-18, 14:33
Medlem
Ehfraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananzo
Hahaha, nej men g hem till en polare med ett usbminne, lgg firefox elr explorer p det sen s fattar du resten sjlv
Herre jisses! r alla nya medlemmar lika smarta?

OnT: Gr som jimmielarsson sa, alternativt ls igenom fljande, finns en hel del tips hur du kan gra, dribland jimmielarsson's alternativ: http://www.softwaretipsandtricks.com...ont-start.html
Citera
2011-02-18, 20:58
Bannlyst
Citat:
Hej

Har win7 p datorn

vad behver du explorer.exe till?
Citera
2011-02-19, 02:44
Medlem
M3cCas avatar
Citat:

Tror inte du frstod vad jag menade

Citat:
Ursprungligen postat av Ehfraim
Herre jisses! r alla nya medlemmar lika smarta?

OnT: Gr som jimmielarsson sa, alternativt ls igenom fljande, finns en hel del tips hur du kan gra, dribland jimmielarsson's alternativ: http://www.softwaretipsandtricks.com...ont-start.html

Ska kolla in det dr, tack!

Citat:
Ursprungligen postat av BuXeR
vad behver du explorer.exe till?

Fr att jag inte orkar starta allt genom aktivitetshanteraren och jag grna vill ha ett skrivbord
Citera
2011-02-19, 03:17
Medlem
christerys avatar
Hehe, s frvnad jag blev frsta gngen jag slog av explorer processen (i tron att det var IE).

Ang, usb s r inte alla pinnar fiffiga nog att boota p. S funkar det inte med en, prova en annan.
Citera
2011-02-19, 15:28
Medlem
M3cCas avatar
Hur stort minne behvs det p usbminnet fr att kunna lgga in win7 ?
Citera
2011-02-20, 00:56
Medlem
Citat:
Hur stort minne behvs det p usbminnet fr att kunna lgga in win7 ?
Lgg det p en tom cd skiva ist
EDIT: hahah sg precis att din cdlsare inte funkar hehe, kanse 4-5 gig vet inte skert..
Senast redigerad av bananzo 2011-02-20 kl. 00:59.
Citera
2011-02-20, 01:00
Medlem
Asiktens avatar
Citat:
Lgg det p en tom cd skiva ist

Hans cdlsare funkar ju inte!
Citera
2011-02-20, 01:28
Medlem
Jag har haft samma problem faktiskt...
Men fr mig funkade det att lgga ver en annan explorer fil p hrddisken. Du kan dock inte kra windows frn hrddisken under tiden, s det fr du lsa p ngot stt. Jag plockade ut min & kopplade in i en annan dator & lste det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in