Det är när man antingen är trött eller har så tråkigt så det mesta som i normala fall inte är så kul istället blir väldigt roligt. Min favorit är fail videos. http://www.todaysbigfail.com/view/20110217 klicka runt lite på den sidan så lovar jag att du kommer få se på fail
för att svara lite mer vetenskapligt på din fråga skulle jag väl säga är att natthumor egentligen är efter att man varit vaken ovanligt länge. när man är vaken bildas vissa endorfiner i kroppen, tillräckligt mycket endorfiner gör att man blir glad och ett överskott av endorfiner så blir man självfallet gladare än vanligt och kan därför skratta åt mer än vanligt. Det blir som en slags berusande effekt.
just eftersom man ha varit uppe som längst på natten och därför har som mer endorfiner än på dagen så skrattar man mer på natten helt enkelt, natthumor.
EDIT: och eftersom det är natt i skrivande stund och man blivit lite trött är inte svenskan eller skrivningen särskilt bra om du ursäktar för detta.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!