2011-02-17, 20:15
Medlem
skailets avatar
Tjena, installerade om datorn nyss. Jag installerar drivrutiner till ntverket och ljudet, det funkar prima. Sen ska jag installera till grafikkortet och det vill sig inte. Det var kanske 1 mnad sedan jag installerade om datorn och d funkade exakt samma drivrutin.

Jag har Nvidia 8600 GT. Jag har laddat hem senaste versionen p Nvidias hemsida. Men mitt i installationen kommer det upp ett felmedelande dr fljande str :

Component Version Status
PhysX systemprogramvara 9.10.0514 Not installed
nView 135.36 Not installed
Grafikdrivrutin 260.99 Failed

Jag r som ett frgetecken. Jag har provat ca 20 gnger nu, startat om datorn, provat drivrutiner till liknande grafikkort, men det funkar inte. Det som r s skumt r att det funkade fr bara nn mnad sen. Min polare sa att jag skulle prova en ldre version av drivrutinen, men jag hittar inte det ngonstans. All hjlp uppskattas! Mvh jeppe
Citera
2011-02-17, 21:10
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skailet
Tjena, installerade om datorn nyss. Jag installerar drivrutiner till ntverket och ljudet, det funkar prima. Sen ska jag installera till grafikkortet och det vill sig inte. Det var kanske 1 mnad sedan jag installerade om datorn och d funkade exakt samma drivrutin.

Jag har Nvidia 8600 GT. Jag har laddat hem senaste versionen p Nvidias hemsida. Men mitt i installationen kommer det upp ett felmedelande dr fljande str :

Component Version Status
PhysX systemprogramvara 9.10.0514 Not installed
nView 135.36 Not installed
Grafikdrivrutin 260.99 Failed

Jag r som ett frgetecken. Jag har provat ca 20 gnger nu, startat om datorn, provat drivrutiner till liknande grafikkort, men det funkar inte. Det som r s skumt r att det funkade fr bara nn mnad sen. Min polare sa att jag skulle prova en ldre version av drivrutinen, men jag hittar inte det ngonstans. All hjlp uppskattas! Mvh jeppe

Kan vara fel p den versionen av drivrutinen du frsker ladda ner. Kontakta Nvidia eller ladda ner en ldre version.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in