Flashback bygger pepparkakshus!
2011-02-17, 19:21
Medlem
Hej fb
Jag är snart 18 år och lånade broshans konto.
Nu är det så att jag har tagit hål i naveln för ca 4 månader sedan.
Den 18 okt för att vara exakt. Och jag hade navelpiercing innan dess, men tog bort då jag var tvungen. ( operations regler) I vilket fall. Jag gjorde om den när den hade läkt.
Nu är det så att min piercing varar väldigt mycket, det är liksom kladdigt. Inte gult men väldigt kladdigt och fastnar då den torkar på min stav. Precis runt piercing hålet är det en liten rodnad men gör inte ont.
Och jag tvättar den 1-2 ggr per dag med koksalt. Jag bär inga plagg som sitter åt men jag pillar ibland. Vilket jag vet att jag inte bör. Och jag bytte min piercing förra veckan, jag trodde att man fick det men det visade sig att jag borde ha väntat till månad 6 :/. Hm, men piercingen blöder inte så länge jag inte kommer emot den. Och jag ringde min piercare ( studion ) men han vägrar svara. För att jag har haft problem med min piercing och hört av mig till honom så många gånger. Det jag är rädd för är just att detta är en infektion... Och jag vill verkligen inte ta bort den. Hm, vad ska jag göra? låter det som en infektion. Och bör det vara en liten rodnad runt ploppen samt vara så kladdigt?

Tänkte slänga upp en bild men vet fan inte hur man gör så här är en länk:
http://ilonaayaacoub.blogg.se/images/2011/img_0748_132061238.jpg
http://ilonaayaacoub.blogg.se/images/2011/img_0748_132061238.jpg
tack för hjälpen ..
Citera
2011-02-17, 19:26
Medlem
javlaranammas avatar
gå till apoteket och köp någon sårtvätt förslagsvis och tvätta 2-3 gånger dagligen.
pilla inte på den med otvättade fingrar.
Citera
2011-02-17, 19:27
Medlem
och här ser ni hur smycket ser ut och hur den sitter :
http://ilonaayaacoub.blogg.se/images/2011/bild-008_130336717.jpg
Senast redigerad av Piplip 2011-02-17 kl. 19:29.
Citera
2011-02-17, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av javlaranamma
gå till apoteket och köp någon sårtvätt förslagsvis och tvätta 2-3 gånger dagligen.
pilla inte på den med otvättade fingrar.

Okej ska inte pilla mer :/. Hm tack så mkt för hjälpen.
Hur vet jag om tvättgrejen förvärrar elr förbättrar?
Citera
2011-02-17, 19:40
Medlem
Nejnejnej, tvätta absolut inte med någon sårtvätt som innehåller alkohol om du är rädd om hålet! Gjorde misstaget då jag piercat 4 hål i naveln (från alla håll) och använde sårtvätt. Huden torkade mer och mer trots att varet försvann. "hård" som jag är sket jag i att ta ut dom och de två hålen på sidan av naveln, där ruttnade huden bort ovanför smyckena så de lossnade, huden försvann ju. Ska snart pierca om här men jag kommer aldrig mer tvätta så intensivt som jag gjorde. Försök bara hålla smuts borta och låt hålet andas, låt det bära eller brista!
Citera
2011-02-17, 19:50
Medlem
Kryptonitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piplip
Okej ska inte pilla mer :/. Hm tack så mkt för hjälpen.
Hur vet jag om tvättgrejen förvärrar elr förbättrar?

Hur kan du vara online med ett avstängt konto?

OnT: Ja pilla absolut inte, sen kan du köpa lactacyd på apoteket om du nu inte redan har det dvs, använder sj det mot min industrial som är ca 2 veckor gammal.
Citera
2011-02-17, 21:31
Medlem
Forbliranonyms avatar
Tvätta bara med vanligt tvål och vatten fler gånger om dagen, då är det lugnt, hade en bekant som hade samma problem och hennes piercare sa att hon skulle göra just detta.
Citera
2011-02-17, 22:03
Medlem
trolololols avatar
Gå för i helvete till en bra piercingstudio och fråga dem vad du ska använda istället...
Citera
2011-02-18, 08:20
Medlem
ninjaprimes avatar
Tvätta inte för mycket. Har fått mindre infektioner i mina olika piercingar. Brukar tvätta med ljummet vatten och rengöringsmedlet man får från studion, en-två gånger om dagen, och undvikar att pilla på den. Och om jag inte har sånt medel hemma använder jag lite tvål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in