2011-02-17, 17:03
Medlem
Hejsan har precis fått en pbot på 400 kr, biljetten hade låg åt fel håll så visst det är mitt fel och allt, så jag har inga problem med att åka till polishuset och få det fixat men när jag får höra att jag måste skicka in en papper och betala biljetten innan och det kommer inte ens vara säkert att det går igenom. Gjorde det inte förra gången jag skickade in, det var dock inte för samma ärende.
När polis mannen sa detta till mig så tog jag min biljett och gick, sket i att ens försöka asså.

Några här förstår säkert ilskan jag känner nu för staten som gör ett sådant här lätt grej till en sådan jävla sket jobbig grej, jag vill straffa dom så jag vill veta något som är statligt ägt och kostar ungefär 400 kr så man gå ut och svina sönder det och iaf må lite bättre.

Förövrigt kunde jag lika gärna stannat hemma från jobbet idag och praktiskt taget gått med vinst, inte riktigt men nästan. Känns surt.
2011-02-17, 17:06
Medlem
Kokken87s avatar
I Norge står det på boten om det är foto taget.
Om det står på din biljett att dom inte tog foto så finns det ju inga bevis för att din biljett inte låg synligt.
2011-02-17, 17:10
Medlem
SlNNERs avatar
Jag vet att det suger, men de har tyvärr större makt och kan tvinga en att betala. Har hänt mig fast än jag överklagat..
2011-02-17, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kokken87
Om det står på din biljett att dom inte tog foto så finns det ju inga bevis för att din biljett inte låg synligt.

Har för mig att dom tar foto på alla bilar som får böter annars hade det ju bara gått att snacka bort.
2011-02-17, 17:13
Medlem
Gripenfalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokken87

Samma sak gäller i Sverige, fast vet inte om de går mer på plisans ord..
2011-02-17, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thekimp
Hejsan har precis fått en pbot på 400 kr, biljetten hade låg åt fel håll så visst det är mitt fel och allt, så jag har inga problem med att åka till polishuset och få det fixat men när jag får höra att jag måste skicka in en papper och betala biljetten innan och det kommer inte ens vara säkert att det går igenom. Gjorde det inte förra gången jag skickade in, det var dock inte för samma ärende.
När polis mannen sa detta till mig så tog jag min biljett och gick, sket i att ens försöka asså.

Några här förstår säkert ilskan jag känner nu för staten som gör ett sådant här lätt grej till en sådan jävla sket jobbig grej, jag vill straffa dom så jag vill veta något som är statligt ägt och kostar ungefär 400 kr så man gå ut och svina sönder det och iaf må lite bättre.

Förövrigt kunde jag lika gärna stannat hemma från jobbet idag och praktiskt taget gått med vinst, inte riktigt men nästan. Känns surt.

1#En överklagan kostar skattebetalarna bra mycket mer än 400kr, för övrigt är förmodligen P-bolag privatägt

2#Skaffa dig ett job där du tjänar mer än 80kr i timmen?
2011-02-17, 17:17
Moderator
Arne.Ankas avatar
Stora tråden om parkeringsböter [sammanslagen tråd /Mod]
https://www.flashback.org/t595764
2011-02-17, 17:30
Citat:
Ursprungligen postat av Tedurur
1#En överklagan kostar skattebetalarna bra mycket mer än 400kr, för övrigt är förmodligen P-bolag privatägt

2#Skaffa dig ett job där du tjänar mer än 80kr i timmen?
Om P-bolaget är privatägt så kan inte polisen rätta boten utan då bestrider man den till bolaget i fråga och om de väljer att inte stryka den får de istället ta saken till tingsrätt.

Skattebetalarna får alltså bara betala om det tas till tingsrätt, men sådana här mål brukar få bekostas av parterna åtminstone till viss del.
2011-02-17, 17:30
Medlem
Det alla har sagt är ju bra grejer men ingen har kommit med ett föremål som jag kan svina sönder, ilskan måste ju gå ut över något .

Jag tjänar 155 kr timmen men jag skrev det mera som en grej.
För att vara helt ärligt visste jag detta i morse hade jag inte åkt till jobbet iaf.
2011-02-17, 17:31
Moderator
blomvattnares avatar
TS har i ett inlägg fått tips om en annan tråd som handlar om ämnet.
Dessutom skulle det vara intressant att veta hur TS tänkte vid placeringen av trådstarten...Aktuella brott och kriminalfall????

Tråden låses.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in