2004-08-28, 11:34
Medlem
Hoppas att detta är rätt forum att fråga på, men i alla fall, det är såhär att när jag går in på vissa shockwave-sidor, står det "you must install shockwave, do it here!" så gör jag det... "U DONT HAVE SHOCKWAVE FFS >_<"
samma med flash och quicktime... kommer inte in på den extremt löjliga sajten www.knarkärbajs.nu t.ex. händer inget, så tar jag "pröva att gå in ändå!" så blir det bara vitt, häromdagen gav en kompis en länk till en film, quicktime, gick in på sidan, hände inget...(ja jag har installerat senaste versionerna av alla 3 programmen x-antal ggr)... någon som vet vad jag gör för fel?
EEEEEDIT: jag använder mozilla firefox, kanske värt att nämna... T_T
Citera
2004-08-28, 11:43
Bannlyst
Pröva på att göra samma sak i IE.
Jag använder också FireFox, men jag har IE som backup ibland.
Citera
2004-08-28, 15:04
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Kolla så de är korrekt installerade genom att välja Help->About Plugins och leta efter shockwave och quicktime och eventuella andra plugins du installerat. Finns de inte där så gick något fel med installationen av dem.
Citera
2004-08-28, 15:10
Medlem
miklons avatar
Installerar du dem på rätt sätt? Pluginens hemsidor är oftast inte gjorda för att installera i Firefox, läs mer här:

http://plugindoc.mozdev.org/faqs/
Citera
2004-08-28, 19:48
Medlem
.......

Samma problem med IE märkar jag nu (har installerat där också)
Finns ingen "about plugins" under "Help", men dem är korrekt installerade...
Citera
2004-08-28, 19:52
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilbert Grape
Samma problem med IE märkar jag nu (har installerat där också)
Finns ingen "about plugins" under "Help", men dem är korrekt installerade...

Ursäkta mig, jag tänkte mozilla. För att se vilka plugins som är installerade i Firefox så skriver du "aboutlugins" fast utan citationstecknen i addressfältet.
Citera
2004-08-28, 23:17
Medlem
ja, där fanns dom... =\
Citera
2004-08-28, 23:23
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilbert Grape
ja, där fanns dom... =\

ok. Men eftersom de inte fungerar i IE heller så är det något märkligt som är fel. Vad vet jag tyvärr inte och jag är inte längre någon windowsguru så du får nog snällt vänta på att någon annan skall svara eller luska ut det själv.
Citera
2004-08-28, 23:49
Medlem
jo, får väl göra det(vänta alltså )
tack ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in