2011-02-17, 11:00
Medlem
AndreasMs avatar
Dagens!

Har ett gäng Mac Minis som alla vill strula på en och samma gång. De startar nämligen upp sig i vad jag antar är Apples motsvarighet till Felsäkert läge. Upplösningen är på 640x480 och det är den enda upplösningen som är tillåten.

Om jag väljer att starta om datorn så öppnar den sig på nytt precis som den ska, rätt upplösning och allt. Men väljer jag att först stänga av och sedan manuellt knäppa på den så återkommer problemet. Och detta sker på samtliga datorerna.

Är relativt ny i Mac-världen, så go easy on me. Behöver inte vara att dom är i Felsäkert läge men som gammal PC-människa så ser det så ut i alla fall.

Tips, råd m.m. mottages varmt!

MVH

Andreas
Citera
2011-02-17, 14:35
Medlem
prova att starta datorn i säker start. du håller in shift när datorn startas upp. väl inne så gör en diskkontroll och reparera skivan i disk utility.app
ifall den inte vill reparera så får du starta datorn från installationsskivan och därifrån komma åt disk utility och reparera.

prova detta och skriv vad som händer.
lycka till
Citera
2011-02-17, 17:55
Medlem
StyleWarss avatar
Jag skulle lätt investera i Apple Remote Desktop 3 om jag vore du efter att du har följt teoljungbergs råd.

Så otroligt bra mjukvara om man har "ett gäng" macar.
Citera
2011-02-17, 21:57
Medlem
jag hade gjort om en mac mini till en sever som jag backupade de andra på. ganska lätt att bygga ett rsync script som backupar filer från en dator trådlöst till en annan.
berätta hur det går sen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in