• 1
  • 2
2004-08-28, 04:36
Medlem
Hajar i poolen?s avatar
Vem är fotograf i denna film? Väldigt snyggt....... Älskar färgerna i denna något underskattade film..

Måste säga att hela filmen var väldigt bra!
Citera
2004-08-28, 12:12
Bannlyst
Slawomir Idziak...

http://www.imdb.com/name/nm0005744/
Citera
2004-08-28, 17:50
Medlem
Tvärtom, det är en fruktansvärt usel film. Snygg - okej, men den är riktigt usel. +o(
Citera
2004-08-29, 01:26
Medlem
toadapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stinkor
Tvärtom, det är en fruktansvärt usel film. Snygg - okej, men den är riktigt usel. +o(

På vilket sätt är den usel, Stinkor?
Citera
2004-08-29, 10:54
Medlem
Den ger mig bara ingenting. Fick ingen speciell känsla när jag såg filmen.
Är även lite trött på att sådana filmer så gott som alltid ska visa allt utifrån amerikanernas perspektiv. Hade varit mer intressant om man fått följa de somaliska soldaterna.
Citera
2004-08-29, 11:10
Medlem
Citat:
Är även lite trött på att sådana filmer så gott som alltid ska visa allt utifrån amerikanernas perspektiv. Hade varit mer intressant om man fått följa de somaliska soldaterna.

Hur ska man kunna följa dom somaliska milismännen? 5000 negrer som springer omkring och skjuter hejvilt med ak 47r och som bäst kanske lyckas träffa nåt också. Det var väl inte en komedi dom skulle göra eller?
Citera
2004-08-29, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ppimpen
Hur ska man kunna följa dom somaliska milismännen? 5000 negrer som springer omkring och skjuter hejvilt med ak 47r och som bäst kanske lyckas träffa nåt också. Det var väl inte en komedi dom skulle göra eller?

Ha ha ha ha!
Citera
2004-08-29, 11:28
Medlem
Tafkafs avatar
Citat:

Vi måste i ärlighetens säga att Somalierna vann kriget och USA fick dra sig ur.
Citera
2004-08-29, 13:09
Medlem
toadapes avatar
Citat:

Vilket jävla omoget utlåtande. Det som hände i Somalia var korkat och inte särskilt välplanerat av USA. De gick ungefär på samma grunder som du, att Somalierna var "negrer" eller "myror" som sprang runt med sina ak-47 och stenar. De kunde inte träffa något eftersom de inte hade någon militärubildning. Däremot glömde de bort det stora antalet och fick på nöten!
Citera
2004-08-29, 13:13
Medlem
toadapes avatar
Citat:

Många såg det så. Men jag förstår inte vad du förväntar dig av en Amerikansk film baserad på en bok, skriven av en Amerikansk soldat.

Det jag anser var dåligt med filmen var att den påstår sig vara politisk obunden. Filmen skall omfatta soldater och hur de beteer sig i stridsituationer men är full av Amerikansk strids-propaganda.
Citera
2004-08-29, 14:14
Medlem
u_n_mes avatar
Citat:

Vad jag minns av filmen så tycker jag att de flesta amerikaner så jävligt lika ut de med eftersom 90% av alla var rakade. Skulle mycket hellre sett det ur somaliernas synvinkel än amerikanernas som gjorde den till ännu en i följden av misslyckade amerikanska glorifierings filmer..
Citera
2004-08-29, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toadape
Många såg det så. Men jag förstår inte vad du förväntar dig av en Amerikansk film baserad på en bok, skriven av en Amerikansk soldat.

Det jag anser var dåligt med filmen var att den påstår sig vara politisk obunden. Filmen skall omfatta soldater och hur de beteer sig i stridsituationer men är full av Amerikansk strids-propaganda.

Iofs förväntade mig inget mer än det jag fick. Men trots att jag hade en känsla av att jag inte skulle gilla filmen ville jag ändå se den. Ibland händer det trots allt att man blir positivt överraskad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in