• 1
  • 2
2011-02-16, 22:58
Medlem
Prodelins avatar
Nån mer som är förbannad när man köper semlor på ICA färdigpackade tex?

Anledningen varför jag blir förbannad beror på att dom snålar som fan med mandelmassan, man äter och äter och undrar var fan mandelmassan är, till slut når man centrum av semlan och det är en typ tesked stor mandelmassa.

Blir så jävla trött på denna girighet överallt och betalt ska dom ha.
Citera
2011-02-16, 23:00
Medlem
Herr.Bondes avatar
Gör egna! Finns sån färdig fyllning. Bara att vispa grädde,gröpa ur bröden och fläska på med mandelmassan! Så gör jag och är jääävligt nöjd!
Citera
2011-02-16, 23:01
Medlem
CripeNs avatar
Ändå äru dum o köper dom om och om igen(Y)
Är det verkligen så svårt att baka egna? Nej.
Voila där har du ju svaret, Lär dig baka egna så slipper du klaga på ica.

Tråden är ju bara fjantig tycker jag.
Citera
2011-02-16, 23:01
Medlem
Du kan ju alltid köpa en hel ''korv'' med mandelmassa för runt 30 kr
Citera
2011-02-16, 23:07
Medlem
Eller köpa blåbärssemlor (prövade iof enbart pga mandelallergi) som är supergoda och har mycket fyllning om man jämför med mandelmassvarianten
Citera
2011-02-16, 23:08
Medlem
noodlesalads avatar
Köp från ett bra konditori istället
Citera
2011-02-16, 23:43
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noodlesalad
Köp från ett bra konditori istället

Ja det kan jag men dom ska ha 35:- per semla i Sthlm på ett bageri, på ICA kostar två semlor 30:-

Och jag äter oftast 2-3 semlor på en och samma gång, blir inte nöjd med bara en så det blir en 100:- för tre semlor, vansinnigt dyrt!!

Det jag blir förbannad över att 30:- är ändå 30:- och då kan dom väl fan lägga lite mandelmassa dom jävla snålisarna, semla handlar ju ändå om mandelmassan i grund och botten.

Jag vet vad jag ska göra, imorrn ska jag gå dit när jag handlar mat och klaga till chefen och säga hur det är och hur jävla snåla dom är och att dom kan ta sina jävla semlor där solen inte skiner och jag ska kräva pengarna tillbaks.
Citera
2011-02-16, 23:44
Medlem
g-molls avatar
Som konsument står det dig fritt att inhandla semlan från en sjysst producent. Skulle själv ALDRIG köpa semlor på ICA! Men visst blir man trött på girighet! Det bör diskuteras i annat forum!
Citera
2011-02-16, 23:45
Medlem
krss avatar
Är väl sällan ens mandelmassa i dem, substitueras ju med #¤%* aprikoskärnor för att spara pengar.

Mer välsorterade affärer brukar iof ha ett ordentligt alternativ.
Citera
2011-02-16, 23:56
Medlem
noodlesalads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Ja det kan jag men dom ska ha 35:- per semla i Sthlm på ett bageri, på ICA kostar två semlor 30:-

Och jag äter oftast 2-3 semlor på en och samma gång, blir inte nöjd med bara en så det blir en 100:- för tre semlor, vansinnigt dyrt!!

Det jag blir förbannad över att 30:- är ändå 30:- och då kan dom väl fan lägga lite mandelmassa dom jävla snålisarna, semla handlar ju ändå om mandelmassan i grund och botten.

Jag vet vad jag ska göra, imorrn ska jag gå dit när jag handlar mat och klaga till chefen och säga hur det är och hur jävla snåla dom är och att dom kan ta sina jävla semlor där solen inte skiner och jag ska kräva pengarna tillbaks.

Haha, hur kan man äta 2-3 semlor på en och samma gång?! Du är så rolig . Men tänk på att du ändå får 2 semlor för 30:- då, istället för en för 35:-. Det är klart att du har rätten att klaga ändå men....ahh. Kvantitet > kvalitet för dig kanske? Då måste du inse att kvalitén lär lida litegrann.
Citera
2011-02-17, 00:08
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noodlesalad
Haha, hur kan man äta 2-3 semlor på en och samma gång?! Du är så rolig . Men tänk på att du ändå får 2 semlor för 30:- då, istället för en för 35:-. Det är klart att du har rätten att klaga ändå men....ahh. Kvantitet > kvalitet för dig kanske? Då måste du inse att kvalitén lär lida litegrann.

Nej men en riktig semla ska kosta max 15:-, att ta 35:- per semla som dom gör på bagerierna här är inget annat än utsugning.

Och vad är det för konstigt äta 2-3 semlor på en gång? dom flesta äter 2st
Citera
2011-02-17, 00:10
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krs
Är väl sällan ens mandelmassa i dem, substitueras ju med #¤%* aprikoskärnor för att spara pengar.

Mer välsorterade affärer brukar iof ha ett ordentligt alternativ.

Men den är välsorterad butik, de har två olika tillverkare på sina semlor, den som jag köpte idag trodde jag skulle vara bättre än den andra men det var den inte.

De har en dom köper in och sen har dom sina egengjorda semlor, samma skit bägge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in