• 1
  • 2
2011-02-16, 22:46
Medlem
kungkonkurss avatar
Har snusat i kanske ett år, hade dock uppehåll i förra sommaren. Försöker hålla det på en dosa i veckan, ibland har det varit 2 i veckan.

Har bytt snussorter flitigt under tiden och har nu fastnat för grov portion. Men den första snusen jag tar på dagen brukar alltid göra mig seg, dåsig och trött. 90% av gångerna blir jag såhär, rent spontant så tycker jag att kroppen borde vant sig vid nikotinet.

De följande snusarna är helt underbara och gör mig pigg, glad och koncentrationsförmågan höjs markant!

Någon som känner likadant? Efter flera månaders konstant snusande borde väl jag slippa den här "första snusen"? Riktigt irriterande eftersom de andra snusarna sitter så jävla gött!
Citera
2011-02-16, 22:51
Medlem
Niccoos avatar
Jag brukade njuta alldeles extra av dagens första på den tiden jag snusade, det var den enda som gav någon annan effekt än att nå "normalläget"
Citera
2011-02-16, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kungkonkurs
Har snusat i kanske ett år, hade dock uppehåll i förra sommaren. Försöker hålla det på en dosa i veckan, ibland har det varit 2 i veckan.

Har bytt snussorter flitigt under tiden och har nu fastnat för grov portion. Men den första snusen jag tar på dagen brukar alltid göra mig seg, dåsig och trött. 90% av gångerna blir jag såhär, rent spontant så tycker jag att kroppen borde vant sig vid nikotinet.

De följande snusarna är helt underbara och gör mig pigg, glad och koncentrationsförmågan höjs markant!

Någon som känner likadant? Efter flera månaders konstant snusande borde väl jag slippa den här "första snusen"? Riktigt irriterande eftersom de andra snusarna sitter så jävla gött!
Sover jag ut på helgen är den den bästa snusen man kan ta.
Men går jag upp tidigt och ska jobba eller nåt då kan jag nästan somna bli som drogad..
Snusar Rapé, ettan
Citera
2011-02-17, 00:42
Medlem
Pentium200MMXs avatar
Har du sovit 7-9 timmar ska det inte vara några problem med den första snusen. Så tippar på att du ska ta och sova ordentligt alternativt motionera för att få igång blodflödet.

Hade snusat i nio år ( dock varit utan i sex veckor nu) och känner i allra högsta grad igen din situation.

Ett tips: Kolla blodtrycket så att den inte är helt fucked up...

Framåt!
Citera
2011-02-17, 00:48
Medlem
kungkonkurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentium200MMX
Har du sovit 7-9 timmar ska det inte vara några problem med den första snusen. Så tippar på att du ska ta och sova ordentligt alternativt motionera för att få igång blodflödet.

Hade snusat i nio år ( dock varit utan i sex veckor nu) och känner i allra högsta grad igen din situation.

Ett tips: Kolla blodtrycket så att den inte är helt fucked up...

Framåt!
Oj, detta lät allvarligare än jag kunnat tro
Försöker sova ganska duktigt och brukar faktiskt sova runt 7 timmar. Ska googla lite om blodtryck nu och se om jag känner igen mig i det!
Tack så jättemycket för upplysningen!
Citera
2011-02-17, 01:34
Medlem
VampireLestats avatar
Låter skumt, brukar alltid tycka att första snusen är den absolut bästa, eftersom kroppen har varit utan hela natten (delvis om man sover med snus inne, men den tar ju också slut efter ett tag) och skriker efter nikotin. Du kanske inte är tillräckligt beroende, men det låter konstigt om du snusat stadigt i ett par månader..
Citera
2011-02-17, 01:42
Medlem
Är exakt samma för mig, första snusen smakar inte alls bra! Har nu snusat till och från i flera år och har alltid haft problem med den första snusen. Fast det hjälper alltid efter man ätit en macka eller druckit en kopp kaffe.
Citera
2011-02-17, 09:36
Medlem
Pentium200MMXs avatar
Citat:
Oj, detta lät allvarligare än jag kunnat tro
Försöker sova ganska duktigt och brukar faktiskt sova runt 7 timmar. Ska googla lite om blodtryck nu och se om jag känner igen mig i det!
Tack så jättemycket för upplysningen!

Lugna puckar. Hälsan först vettu.
Citera
2011-02-17, 11:27
Medlem
GOOD-TO-MEs avatar
Försöker inte mäta kuk eller något men jag får aldrig nikokick även av första cigg/snus på dagen

När jag var yngre fick den första ciggen det att snurra REJÄLT i huvudet o snusen med jag ska inte ljuga.. Men nu känner jag aldrig något.. Menar allvar edt var nog 7månader senaste jag fick en "Nico kick". Och då är det en engångshändelse som kommer ungefär med 7månaders mellanrum när jag verkligen varit utan nikotin länge.
Citera
2011-02-17, 11:32
Medlem
Månsans avatar
Citat:

En dosa i veckan... bytt snussorter... borde vant sig vid nikotinet... dåsig och trött...
Jag får intrycket att du egentligen inte vill snusa. Att du försöker lära dig denna vana av någon konstig anledning trots att du inte gillar det. Varför i h-e tar du snusen på morgonen om du inte njuter av den? Obegripligt.
Citera
2011-02-17, 11:32
Medlem
jag har snusat till och från sen jag var 10 år dock inte seriöst förens i 12års ålder å har alltid blivit pigg efter morgonsnusen utan den blir jag seg å till och med förstoppad haha alla är vi olika
Citera
2011-02-17, 11:57
Medlem
unknownanonyms avatar
Är det en stressig dag när man måste upp tidigt är den första snusen inte lika härlig som på helgerna, när man i lugn och ro kan stiga upp, sätta på kaffe, käka och sedan luta sig tillbaka framför dataskärmen och ta en snus tillsammans med kaffet. Då vaknar man på riktigt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in