Citat:
Ursprungligen postat av Netwhistler
Eller båda? Jag ser mig själv som en agnostiker, som lutar något åt att det nog finns en Gud. Men det som alltid förbryllat mig med ateister, är det faktum att dom av någon anledningen verkar bli personligen förolämpade om man skulle nämna någon högre makts existens i deras närvaro. Varför reagerar dom på detta sätt?
Då är du en teist, för antingen så tror du eller inte.
Att inte "veta" är en helt annan sak och termen agnostiker betyder att man inte vet, det påverkar inte vad man tror. Just för att man inte kan bevisa eller motbevisa en "guds" existens så kan man inte heller mer säkerhet veta vad som är sant, därför är alla agnostiker. Antingen agnostiska teister eller agnostiska ateister.
Och sen..
Jag känner att jag blir arg när folk börjar babbla på om någonting så infantilt, arrogant och självgott som en "gud" bara för att innebär att de erkänner och accepterar att precis allting är som det är utan att göra någonting åt det. Miljontalsmänniskor svälter, det är meningen att det ska vara så. Våldtäkt och mord är tydligen okej, gud har förutbestämt det. Spädbarn ska dö vid födseln, de onda jävlarna förtjänade det uppenbarligen! Och så vidare.
ALLT som hänger är en del av "guds" plan, ALLT som händer är förutbestämt av "gud", ALLT som händer är då någonting som "gud" vill ska hända och tycker ska hända. Tror man på en "gud" som den abrahamitiska så tycker jag att man är en ond, sadistisk, infantil, egocentrisk och patetisk jävla sociopat, om de är någorlunda pålästa och faktiskt vet vad fan de snackar om.
Vilket leder mig ypperligt till nästa sak, att de flesta bara spyr ur sig en massa jävla skitsnack som de inte har någon aning om vad det betyder. De är indoktrinerade, hjärntvättade och intellektuellt lobotomerade. Jag tycker lika mycket synd om ateister som inte vet varför de tycker och tror som de gör, "gud finns inte!!!".. Varför det? "FÖR ATT DET ÄR JU SÅÅÅEEEEeee..!1111 vem som helst fattarju asså" osv.
De kristna resonerar precis likadant, om än med patetiskt;
"Men gud finns ju, *tsk tsk* ni har ju bara inte upplevt honom."
-Jaså? Jag tycks märka att på psykhemmen sitter det folk som sett en pony sprida glädje på gatan, de spärras in men inte ni som ser en osynlig gubbe i himlen som vill att ni ska sprida hans ord för att ta över världen. Udda.
"MEN VA!!?? Om du inte kan motbevisa Honom så ska du bara hålla tyst!!".
-Men ta och bevisa att han finns då?
"CLUSTERFUCKFLAMESHTISTORMOFDOOMCOMMENCING".
Har jag fått fram min åsikt tydligt nog? Jag kan motivera mitt hat i evigheter om det skulle behövas.
Medan jag själv inte bryr mig ett piss om vad folk tycker om precis allt annat, men när det gäller religion så.. Det är en, om det finns någon sådan, sann ondska här på jorden.
Citat:
Ursprungligen postat av Netwhistler
Ateisters ilska, hån och spott mot troende har fascinerat mig en lång tid, varför kan dom inte acceptera att andra människor kan ha en annan uppfattning? När sanningen ska fram så kan dom varken bevisa eller motbevisa Guds existens. Det är därför jag själv är agnostiker, jag vet att detta ligger bortom männsklighetens uppfattningsförmåga. Precis som den laptop du sitter framför, knappast kan förstå sig på dig.
Vad felas dessa människor egentligen är dom mentalt eller/och själsligt sjuka?
Ja, ursäkta mig oerhört för att jag står upp och är ärlig om att jag hatar en religiös doktrin och ideologi som går ut på att ta över hela världen och som längtar till den dagen då MILJARDTALS människor börjar brinna förevigt i helvetet medan de glider upp till himelen i sina ljuslimousiner.
Ursäkta mig om jag är emot kvinnohat, sexism, racism, homofobi, krig, och missionerande.
Ja, usch på mig.
Jag accepterar vad andra TROR, jag absolut hatar religionen.
Och som du själv säger, ingen kan varken bevisa eller motbevisa att "gud" existerar.
Men du, vet du vad? Så här ligger det till..
Om man lägger fram en tes, så är det ens skyldighet att presentera bevis för tesen och fakta som stödjer påståendena. Därefter, om tesen blivit bevisad så ska man själv försöka hitta svagheter eller fel i tesen för att försöka stärka den. Efter att tesen blivit bevisad och undersökt så är det dags för andra att motbevisa tesen om de vill, tesen har inget behov av att motbevisas eftersom den aldrig ens fått ett erkännande om den inte bevisats från första början.
Det är bara teisternas skyldighet att bevisa sin "guds" existens, vi ateister behöver inte bry oss ett jäkla dugg.
Egentligen behöver vi inte ens diskutera med de troende ö.h.t. eftersom de inte kan diskutera eller argumentera förnuftigt ändå och genom att vi diskuterar med de troende så ger vi deras påståenden trovärdighet och erkännande, vilket är ett gravt misstag från vår sida. Ett misstag som även jag begått flertalet gånger.
Just därför är jag så jävla emot religion och hoppar på religiösa så fort jag kan, för de försöker ständigt att förstöra andra människors liv genom att göda dem med lögner och missinformation, jag skulle ge mitt liv för att rädda ens en handfull människor från att indoktrineras.
Indoktrination och hjärntvätt i sig är ju minst sagt en form av psykisk misshandel och när det gäller barn så är det rent förödande. Men inte när det gäller religion inte.
Så säg mig, varför får de religiösa ljuga öppet och utsätta folk för hemskheter när vi ateister inte ens verkar få säga ifrån?
Religionen skadar vetenskapen och förhindrar viktig forskning.
Mer än så behövs det inte säga om vetenskapen och utveckling, inser man inte att vi behöver vetenskapen för att överleva och förbättra våra liv så är man helt tappad. Inser man inte att religionen förstör för världen så är man naiv och visste jag inte bättre så skulle jag säga att man är psykossjuk. But then again, jag väntar fortfarande på något som visar på att religiösa inte är just det, psykossjuka.
Men jag är säkert mentalt sjuk som anser att vi alla är en och samma ras, som ser romantiken i att vi alla härstammar från samma byggstenar från en gammal stjärna som exploderade i ett eldhav för att ge oss liv. Jag som ser romantiken i att vi rent faktiskt består av precis samma energi bara att vi är olika frekvenser av en vibration av en gigantisk, kolossal och majestätisk symfoni som är hela universum.
Och allt jag vill ha är fred.
Religionen är som en sorts franchise, samma skitsnack med olika ägare men alla av dem inser att fred på jorden innebär att de inte skulle kunna tjäna pengar längre. Fred är ofördelaktigt för religionen.
Likaså yttrandefrihet,
ifrågasättande natur,
rationellt tänkande,
kritiskt tänkande,
jämställdhet,
åsiktsfrihet,
tolerans,
rättvisa,
förnuft,
kärlek
och listan fortsätter en bra bit.