2013-03-19, 11:21
Medlem
0-0-0-0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ComplicatedMan
Det finns eventuellt ngon som har en flyktig bakgrund i Back to Basics, men de flesta av dom har inte varit med dr och r verkligen inga riktiga bikers.
De har varken krkort eller hoj i vissa fall. Och frgerna har i de allra flesta fallen delats ut utan ngon som helst prvoperiod. S att kalla de svenska Rebels fr serisa bikers r verkligen inte rtt.

Hur kan du veta hur det har kommit sig att dom blivit patchade?

Svrt fr en klubb s lgt bortta och veta vad sina proppar gr. Inget konstigt alls detta!
Citera
2013-03-19, 11:33
Medlem
gg2013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frisprakig
X-team r ett supportteam. Sen om crews och teams hr hemma i mc-milj det kan man ha lnga diskussioner om. Denna trd r nog inte rtt forum fr det.

Jag frstr inte hur alla dessa stora internationella klubbar patchar tomtar i Sverige. Det hller max ett r sen r de totalt bortgjorda. Att det inte grs mer research. Kolla p Mongols, Vagos, Outlaws, Rebels. Nr man vl ltit det g s lngt s gr det ju inte att f det ogjort. Vad r det d fr bottenskrap som vill ansluta sig? Nr man d tagit in detta bottenskrap, vad r det d fr folk som attraheras av dem och vill ska in? nnu smre folk. OMC fr vl nd bli praktexemplet p det.

De personer som r bikers och sker sig till de klubbarna (i Sverige) varfr startar de inte egna klubbar istllet fr att frska ta hit ngon internationell? Det r dmt att misslyckas. Lr av historien.

Jag vet mycket vl vad x-team r fr ngot. Frsta OMC klubben i Sverige bestod av riktiga bikers men det kanske du r fr ung fr att veta? det var frst efter BFL tiden som det sakta men skert brjade g utfr med OMC SWE..

Svenska rebelsmedlemmar har varit downunder p runs osv s helt oknda r dem nog inte. Men vi fr vl se nu inom kort ifall de dammar av hojarna och ger sig ut p vgarna eller om dem vljer att trycka i ngon cykelkllare
Citera
2013-03-20, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gg2013
Jag vet mycket vl vad x-team r fr ngot. Frsta OMC klubben i Sverige bestod av riktiga bikers men det kanske du r fr ung fr att veta? det var frst efter BFL tiden som det sakta men skert brjade g utfr med OMC SWE..

Svenska rebelsmedlemmar har varit downunder p runs osv s helt oknda r dem nog inte. Men vi fr vl se nu inom kort ifall de dammar av hojarna och ger sig ut p vgarna eller om dem vljer att trycka i ngon cykelkllare

Tack, men jag r inte s ung lngre tyvrr. Du har rtt gllande Udda MC, men det r inte s aktuellt idag. Som du skriver, nr Loyalty BFL drogs igng s gick nog ver fr OMC Swedens del. Det var vl 2007? Det r 6 r sedan och det har verkligen gtt utfr under dessa r. Nu r det redan flera r frsent. Det r helt ver fr OMC Sweden. Det vet alla som inte r vermedicinerade eller har tunga drogproblem.

Jag knner inte till vilka som r Rebels MC Sweden men sett till vad som hnt hittills s har det nog inte en chans att dra igng hr. Jag tror inte att de kommer att visa sig under ngra mc-events i sommar ex. High Chaparal eller Norrtlje. Det visar sig fr det r inte lngt dit men jag r skeptisk.

Internationellt s tror jag att det finns vnskapsband mellan HAMC och RMC men det behver ju inte betyda att det blir s i Sverige. Jag har ingen aning om hur HA ser p dem hr hemma.

Vilka var det som vart gripna fr attacken p Rebels klubblokal? Stmmer det att det var Bandidos?
Citera
2013-03-20, 16:14
Medlem
gg2013s avatar
Citat:
Tack, men jag r inte s ung lngre tyvrr. Du har rtt gllande Udda MC, men det r inte s aktuellt idag. Som du skriver, nr Loyalty BFL drogs igng s gick nog ver fr OMC Swedens del. Det var vl 2007? Det r 6 r sedan och det har verkligen gtt utfr under dessa r. Nu r det redan flera r frsent. Det r helt ver fr OMC Sweden. Det vet alla som inte r vermedicinerade eller har tunga drogproblem.

Jag knner inte till vilka som r Rebels MC Sweden men sett till vad som hnt hittills s har det nog inte en chans att dra igng hr. Jag tror inte att de kommer att visa sig under ngra mc-events i sommar ex. High Chaparal eller Norrtlje. Det visar sig fr det r inte lngt dit men jag r skeptisk.

Internationellt s tror jag att det finns vnskapsband mellan HAMC och RMC men det behver ju inte betyda att det blir s i Sverige. Jag har ingen aning om hur HA ser p dem hr hemma.

Vilka var det som vart gripna fr attacken p Rebels klubblokal? Stmmer det att det var Bandidos?

Jepp 2007. Efter att Dennis fick i finger med i OMC s gick alllt utfr..

Det var x-team medlemmar som greps vad jag har hrt. Ser inte dem som BMC fast dem ingr i red & gold, det riktiga BMC - i mina gon - r BMC USA.
Citera
2013-03-20, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gg2013
Jepp 2007. Efter att Dennis fick i finger med i OMC s gick alllt utfr..

Det var x-team medlemmar som greps vad jag har hrt. Ser inte dem som BMC fast dem ingr i red & gold, det riktiga BMC - i mina gon - r BMC USA.

Hll med om att BFL r bland det roligaste som skett i "mc"-kretsar de senaste ren! Att starta ett supportcrew till Outlaws och ta namnet LOYALTY BROTHERS FOR LIFE, sen efter ngra mnader s br det Bandidos frger fr att sedan upplsas! Det slr nstan Jonas monGOLs etablering och delar i vart fall frsta platsen med Raffas intg i Outlaws.

Vart det x-team som utfrde det s r det ju helt skert sanktionerat av Bandidos. Dr kom svaret. Jag tror inte att Rebels kan etablera sig i Sverige om det har BMC emot sig. Har HAMC ocks ett horn i sidan till etableringen s r det nog tvrkrt.
Citera
2013-03-20, 17:23
Medlem
gg2013s avatar
Citat:
Hll med om att BFL r bland det roligaste som skett i "mc"-kretsar de senaste ren! Att starta ett supportcrew till Outlaws och ta namnet LOYALTY BROTHERS FOR LIFE, sen efter ngra mnader s br det Bandidos frger fr att sedan upplsas! Det slr nstan Jonas monGOLs etablering och delar i vart fall frsta platsen med Raffas intg i Outlaws.

Vart det x-team som utfrde det s r det ju helt skert sanktionerat av Bandidos. Dr kom svaret. Jag tror inte att Rebels kan etablera sig i Sverige om det har BMC emot sig. Har HAMC ocks ett horn i sidan till etableringen s r det nog tvrkrt.

Komik p hg niv. stmmer det s ska det ha varit OMC som kontaktade bfl

Ska inte sga att jag tror p Rebels men tror faktiskt att dem har strre chans att etablera sig n mongols bestr dem av erfarna bikers s kan det g.. men men
Citera
2013-03-31, 17:27
Medlem
gg2013s avatar
Nn som hrt hur det gr fr rebellerna att skaffa ny klubbstuga?
Citera
2013-04-01, 12:43
Medlem
DroppkickMurphys avatar
Dom vgar nog inte skaffa en ny stuga, fr tnk om dom skulle rka vara p plats nsta gng ngon attackerar stugan, d hade dom ju vart tvungna att st upp fr sig sjlva. Nej internet fr rcka fr Rebels att husera p.
Citera
2013-04-03, 15:33
Medlem
enimaengdens avatar
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=7577435
Citera
2013-04-03, 16:47
Medlem
DroppkickMurphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enimaengden
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=7577435
Artikeln nmner att dom r tre stycken rebeller i Lule. Det r dessa tre herrar.

Joh*n Nordlu*d
http://www.facebook.com/johan.nordlund.14?fref=ts

Bj*n Johanss*n (kallar sig ven Patr*k p facebook)
http://www.facebook.com/Patrick1.9638?fref=ts

Magn*s Nordlu*d (Har tv olika konton)
http://www.facebook.com/mnordlund?fref=ts
http://www.facebook.com/magnus.nordlund.71?fref=ts
Senast redigerad av MrFishboy 2013-04-10 kl. 18:47. Anledning: 0.10
Citera
2013-04-07, 18:45
Medlem
DroppkickMurphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanto
D fr vi se vad Rd vita 81 or kan gra uppe i Norr.
Dom har redan frnedrat rebels utan att rebels har gjort ngot fr att hmnas. Rebels r totalt osynliga i verkliga livet i Lule. Vgar inte visa sig ute i frger.
Citera
2013-04-08, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroppkickMurphy
Dom har redan frnedrat rebels utan att rebels har gjort ngot fr att hmnas. Rebels r totalt osynliga i verkliga livet i Lule. Vgar inte visa sig ute i frger.
det r meningen att man ska stnga ner dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in