Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-05, 19:21
  #481
Medlem
gg2013s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaSnow
En amerikansk polis ska ha sagt att 99% av mcgängen är lagliga. Problemet är denna 1%. Efter det tog de laglösa detta märke till sig.

En fråga som riktar sig till de som vet, inte tror. Hur stor risk är det att någon annan klubb kommer och pissar på RMCs revir?
För som jag fattat det finns det många som inte vill ha nyetableringar i länet. Kan RMC skapa problem för området de finns i genom att finnas där?

den risken finns alltid, men tror mer på att det blir blattecrews som försöker "pissa på RMCs revir", sköter RMC sina kort rätt och inte gör förstora utsvävningar så blir det nog relativt lugnt.
Citera
2013-02-05, 20:02
  #482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gg2013
den risken finns alltid, men tror mer på att det blir blattecrews som försöker "pissa på RMCs revir", sköter RMC sina kort rätt och inte gör förstora utsvävningar så blir det nog relativt lugnt.

Oki. Vi får hoppas på det. Personligen tycker jag att det är galet att man väljer att placera sig i bostadsområden, med barnfamiljer nära inpå när man vet om dessa risker.
Citera
2013-02-05, 20:09
  #483
Medlem
DDboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaSnow
Oki. Vi får hoppas på det. Personligen tycker jag att det är galet att man väljer att placera sig i bostadsområden, med barnfamiljer nära inpå när man vet om dessa risker.
Tror snarare det är ett ganska strategiskt beslut. Kanske en enda utväg.
Dom är inte ensamma att sätta hem bland Svenssons. Både för och nackdelar med det.
Citera
2013-02-05, 20:14
  #484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DDboy
Tror snarare det är ett ganska strategiskt beslut. Kanske en enda utväg.
Dom är inte ensamma att sätta hem bland Svenssons. Både för och nackdelar med det.

RMC valde ju inte lokalen. De blev ju RMC efter att de flyttat in. Tog väl ca året. Ja tyvärr lär det märkas om det va bra eller anus att de kom till den lokalen.
Citera
2013-02-05, 20:35
  #485
Medlem
DDboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaSnow
RMC valde ju inte lokalen. De blev ju RMC efter att de flyttat in. Tog väl ca året. Ja tyvärr lär det märkas om det va bra eller anus att de kom till den lokalen.
Vilket som så valde ju medlemmarna att slå ner flaggan där. Jag känner inte till området, eller ens RMC annat än genom muntliga berättelser samt här på FB.

Står dom upp och väljer sina strider/tår att trampa på så tror jag att våren kommer bli riktigt spännande.
Citera
2013-02-05, 21:15
  #486
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaSnow
En amerikansk polis ska ha sagt att 99% av mcgängen är lagliga. Problemet är denna 1%. Efter det tog de laglösa detta märke till sig.
Tja? Nu är det ju fullt möjligt att en amerikansk polis sagt det (det är kanske t.o.m. sannolikt), men det var nog en ordförande (eller motsvarande potentat) för en riksomfattande motorcyklistorganisation i USA på 1950/-60-talet som gjorde ett uttalande om att det är harmset att 1% av motorcyklisterna förstör ryktet för resten. Uttalandet hade samband med en motorcyklistträff som urartade. Efter det började man använda 1%-märket för att visa att man tillhör den del av motorcyklisterna som blev utpekad. Har alltså nödvändigtvis inget med kriminalitet att göra, men nog med "självvalt utanförskap".
Citera
2013-02-05, 21:29
  #487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DDboy
Vilket som så valde ju medlemmarna att slå ner flaggan där. Jag känner inte till området, eller ens RMC annat än genom muntliga berättelser samt här på FB.

Står dom upp och väljer sina strider/tår att trampa på så tror jag att våren kommer bli riktigt spännande.

Nja, jag hoppas inte det blir för spännande. Av självklara anledningar.
__________________
Senast redigerad av DaSnow 2013-02-05 kl. 21:31. Anledning: felstavning.
Citera
2013-02-05, 21:32
  #488
Medlem
DDboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaSnow
Nja, jag hoppas inte det blir för spännande. Av självklara anledningar.
Främst för grannarna menar du?
Citera
2013-02-05, 21:44
  #489
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DDboy
Främst för grannarna menar du?

Exakt. Även om folket i klubben är oki så kan det dra med sig annat skit. Om det stämmer som ryktet säger så har de blivit varnade. Och för mig kan de få strida bäst de vill. Om inte oskyldiga drabbas. Som exempelvis barnen som bor 10 meter från lokalen.
Citera
2013-02-05, 21:52
  #490
Medlem
DDboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaSnow
Exakt. Även om folket i klubben är oki så kan det dra med sig annat skit. Om det stämmer som ryktet säger så har de blivit varnade. Och för mig kan de få strida bäst de vill. Om inte oskyldiga drabbas. Som exempelvis barnen som bor 10 meter från lokalen.
Ska inte säga aldrig, men ytterst sällan oskyldiga hamnar i skottlinjen.

Jaså vilka skulle det vara som sagt ajabaja?
Citera
2013-02-05, 21:54
  #491
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DDboy
Ska inte säga aldrig, men ytterst sällan oskyldiga hamnar i skottlinjen.

Jaså vilka skulle det vara som sagt ajabaja?

Jag vet bara att det är någon/några. Inte vilka. Dock tror jag på källan.
Citera
2013-02-05, 22:03
  #492
Medlem
DDboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaSnow
Jag vet bara att det är någon/några. Inte vilka. Dock tror jag på källan.
Intressant.
Varningar verkar vara den nya innegrejen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback