• 1
  • 2
2011-02-17, 22:23
Medlem
tzjs avatar
Offtopic raderat och tillsägelse utdelad.
/mod.
Citera
2011-02-18, 11:48
Medlem
Har inte lyckats än Har svårt att förstå programmen som ni alla har rekomenderat, men jag kommer fortsätta försöka. Lyckas säkert till slut!
Citera
2011-02-18, 12:03
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addi^
Har inte lyckats än Har svårt att förstå programmen som ni alla har rekomenderat, men jag kommer fortsätta försöka. Lyckas säkert till slut!
Det är inte så mycket man behöver förstå. Perian och Flip4mac installerar man bara, sedan kör man vidare i QuickTime som vanligt.
Citera
2011-02-18, 12:11
Medlem
treeflows avatar
Testa att ladda ner iSquint, det är gratis och kan konvertera till mp4. Tänkte att du kan behöva det med tanke på att programmet är väldigt enkelt att förstå.
Citera
2011-02-18, 12:46
Medlem
Flärps avatar
Finns ett enkelt och smidigt program på Mac App Store (du hittar App Store i din docka om du har 10.6.6) som heter Miro Video Converter. Testa det.
Citera
2011-02-18, 13:59
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:

Det gick inte att bara döpa om filmen till .mov och sen öppna i quicktime eller vlc?
.mov är standard för photobooth.
Citera
2011-02-19, 17:46
Bannlyst
Håller med treeflow. Har inte provat någon fil som inte funkat i iSquint än.
Citera
2011-03-07, 10:54
Medlem
Med iSquint står det ett felmeddelande, "Applescript-fel - kan inte ändra "" till typ Real. (-1700)"

I Finder när man tittar i Photobooth mappen så ser man filtyp till höger, om man listar som kolumner. Fotorna heter "Jpeg" under filtyp, men för denna filmen står det bara "--" under filtyp. Den heter .mov som standard..

Jag vet inte. Ska prova dom andra programmen ni skrev också.

I HandBrake står det "No valid source found" när jag kör in videon i programmet.

Perian förstår jag mig inte på?? Det läggs till en ikon i inställningsmenyn.. där kan man ändra några inställningar till programmet. Men det finns inget program? Kopierat den till Programs-mappen, och då heter filen "Perian.PrefPane", som bara leder till inställningsmenyn när man klickar...
Senast redigerad av Addi^ 2011-03-07 kl. 11:17.
Citera
2011-03-07, 12:39
Medlem
systems avatar
Citat:

Perian förstår jag mig inte på?? Det läggs till en ikon i inställningsmenyn.. där kan man ändra några inställningar till programmet. Men det finns inget program? Kopierat den till Programs-mappen, och då heter filen "Perian.PrefPane", som bara leder till inställningsmenyn när man klickar...
Som jag skrev innan, du ska bara installera det och sedan luta tillbaka. Perian gör att QT kan spela upp fler format än de ursprungliga.
Citera
2011-03-07, 16:04
Medlem
DaLorDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Som jag skrev innan, du ska bara installera det och sedan luta tillbaka. Perian gör att QT kan spela upp fler format än de ursprungliga.

Jo men eftersom han har spelat in via photobooth så borde väl QT klara av formatet utan Perian..

(Även om perian är bra att ha ändå..)

Filen är nog tyvärr korrupt av någon anledning.. Bara att slänga i sig en kamagra och börja om.. :-)
Kanske borde du oxå ta hem något annat inspelnings program..

Du kan oxå använda iMovie: http://www.youtube.com/watch?v=BMeu4KviGsk
Citera
2011-03-07, 19:50
Medlem
robban200s avatar
Om det inte är en svindyr hora som är din tjej kan du väl bara göra det igen o prova filma en gång till? Eller är ligga med tjejen en engångsföreteelse?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in