• 1
  • 2
2011-02-16, 18:48
Medlem
RenkrigarNs avatar
Tjena, är det någon med lite större expertis som kan säga vad min dator har fått för problem. Det är så att min dator började gå extremt segt när jag satt och kolla runt lite på internet idag. Virus bör det inte vara för jag scannar i stort sett 1 gång varje vecka. utan att överdriva så tar det 5 min att starta datorn sen tar det 25 min innan man kan göra nått överhuvudtaget. Har förövrigt Win7 om de hjälper nånting. Jag har igång dom dära gadgeterna där man ser cpu, ram och de men där står de att den inte arbetar överdrivet mycket den ligger kring 0 - 4 procent. Har prövat det mesta som jag känner till inom datorer vilket inte är så hemskt mycket, Vill helst inte installera om den men om det är den sista utvägen så.

Någon som vet?

Tacksam för seriösa svar inga "Installera om."
Citera
2011-02-16, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RenkrigarN
Tjena, är det någon med lite större expertis som kan säga vad min dator har fått för problem. Det är så att min dator började gå extremt segt när jag satt och kolla runt lite på internet idag. Virus bör det inte vara för jag scannar i stort sett 1 gång varje vecka. utan att överdriva så tar det 5 min att starta datorn sen tar det 25 min innan man kan göra nått överhuvudtaget. Har förövrigt Win7 om de hjälper nånting. Jag har igång dom dära gadgeterna där man ser cpu, ram och de men där står de att den inte arbetar överdrivet mycket den ligger kring 0 - 4 procent. Har prövat det mesta som jag känner till inom datorer vilket inte är så hemskt mycket, Vill helst inte installera om den men om det är den sista utvägen så.

Någon som vet?

Tacksam för seriösa svar inga "Installera om."

ladda hem ccleaner och städa datorn, du kan även med hjälp av ccleaner kolla så att där inte är för många program som autostartar vid uppstart av datorn
http://www.piriform.com/ccleaner
mvh
t
Citera
2011-02-16, 19:25
Medlem
RenkrigarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
ladda hem ccleaner och städa datorn, du kan även med hjälp av ccleaner kolla så att där inte är för många program som autostartar vid uppstart av datorn
http://www.piriform.com/ccleaner
mvh
t

Har 4 program i autostart, vet inte om de skulle kunna vara de? när den börja gå segt från att jag bara satt på internet?

Ska pröva ccleaner om jag får in de på datorn vill säga
Citera
2011-02-16, 19:34
Medlem
RedEagles avatar
Ccleaner kommer visa processer som du oftast inte ser på skrivbordet men som körs ändå
Citera
2011-02-16, 19:38
Medlem
RenkrigarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedEagle
Ccleaner kommer visa processer som du oftast inte ser på skrivbordet men som körs ändå

Okej! ska bara försöka få igång den nu!
Citera
2011-02-16, 19:39
Bannlyst
bjud hem en datorkunnig kompis på kaffe och be han installera om
Citera
2011-02-16, 19:49
Medlem
RenkrigarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugarpuffextrem
bjud hem en datorkunnig kompis på kaffe och be han installera om

Haha, jag har faktiskt den kunskapen att jag kan installera om men jag har Ca. 1 - 1,5tb med film och gammla bilder som jag gärna inte vill tappa det är bara där det sitter! hade inte så stor lust att köpa en extern hårddisk på 2tb dock
Citera
2011-02-16, 19:58
Medlem
RenkrigarNs avatar
Okej! nu när jag prövade installera ccleaner får jag blue screen när jag trycker på installera "knappen" Felmeddelande: 0x00000050 tror jag de var.. Skräp dator! Kan ju säga det att jag har quad core och 4 gig ram så ni inte tror att jag sitter på en 300mhz från -97
Citera
2011-02-16, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RenkrigarN
Okej! nu när jag prövade installera ccleaner får jag blue screen när jag trycker på installera "knappen" Felmeddelande: 0x00000050 tror jag de var.. Skräp dator! Kan ju säga det att jag har quad core och 4 gig ram så ni inte tror att jag sitter på en 300mhz från -97

du kan även testa ladda hem ccleaner-portabel och köra från ett usbminne (behöver inte installeras)
http://www.piriform.com/ccleaner/builds

mvh
t
Citera
2011-02-16, 20:58
Medlem
RenkrigarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
du kan även testa ladda hem ccleaner-portabel och köra från ett usbminne (behöver inte installeras)
http://www.piriform.com/ccleaner/builds

mvh
t

Tack för tipset, fick in det nu men tyvär så går den ändå segt. märkte nu att den fungerar som den ska i ungefär 2 minuter precis när man har startat den. Efter det så tar de 10 minuter innan den får upp "Den här datorn"
Citera
2011-02-16, 21:26
Medlem
RedEagles avatar
Prova kör en diskrensning om de fortfarande finns kvar. Vet bara att de finns på XP
Citera
2011-02-17, 09:30
Medlem
Wazzizs avatar
Jag skulle nog föreslå att du börjar med att rensa alla gamla temp internetfler.

Adressfältet kan du skriva %temp% för att få fram hela mappen och rensa den då det lagras väldigt mycket skit där.

Alternativ seg uppstart stänga av program från autostart med start-kör- skriv in msconfig klicka vidare till autostart och kryssar av allt onödigt i uppstarten.

Samt köra en defragmentering hur gammal är datorn?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in