2011-02-20, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3rikon
Vi kan ju lämna vetenskapen hemma också!
TS, har du någonsin tänkt på att det finns saker som du som människa inte kan förstå? Någonting som står utanför logikens lagar, som ditt sinne inte kan tolka en sekund? Testa att öppna ditt sinne, inse hur obetydlig du är i universum, så kanske du inser att de som inte är ateister kanske har tänkt längre än vad du har gjort.

Håller med föregående talare till 100%!
Citera
2011-02-20, 00:25
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simon556
Varför inte sätta igång lite gaskammare för kristna och muslimer i Sverige. Det funka ju för tyskarna det finns ju väldigt få judar kvar i Europa.

Ja det var ju något som Romarna försökte med på Kristna för snart två tusen år sedan, men det slutade med att Kristendomen blev stadsreligion i Rom!
Citera
2011-02-24, 21:22
Medlem
danthedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukpudding
vill bara upplysa dig om att du har en kristen person på din avatar

http://www.lifesitenews.com/?/news/actor-sylvester-stallone-returns-to-christian-faith-includes-conversion-in-

NEHE?!??!?! E HAN?! Vad spelar det för roll om jag har Sylvester stallone som avatar? För din egen info, så är bilden från en karaktär han spelade i en film..... Då han är katolik. bryr jag mig mer? Det är inte så att jag avgudar denna man, herregud.
Citera
2011-02-24, 21:28
Medlem
flygande mattans avatar
Muffinsmannen

Citat:
Grejen är att jag bryr mig inte om du tror på gud, jag bryr mig inte om du går runt med slöja, jag bryr mig inte om du går runt med ett kors runt halsen, jag bryr mig inte om du gör något i guds namn, MEN FÖR H*LVETE HÅLL DET HEMMA. ska du ut och handla? ska du ut i samhället? ska du ens utanför din dörr? då tar du av dig din slöja, då lever du i ett neutralt land!
Har du ingen toleransnivå alls? Tro är inte något man klär av sig när man går ut, lika lite som man inte längre är mamma bara för man går utanför dörren! Hur tänker du egentligen?

Det är inte religion som är problemet, det är människans maktlystnad och ego som är det.

Citat:
men till mitt diskussionsunderlag, hur tycker ni det ska vara? fritt? utöva religion hemma och i kyrka/moské? eller ingen religion alls?
Hade världen varit bättre utan religion? sämre?
Alla ska få utöva sin religion så klart, eftersom man inte slutar vara muslim bara för man går utanför dörren. Man kan vara både muslim och direktör. Man kan vara både mamma och direktör också. Man kan med andra ord.

Det är inte religion som är problemet, återigen. Utan det är människans begär och egocentrism som är det.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in