Muffinsmannen
Citat:
Grejen är att jag bryr mig inte om du tror på gud, jag bryr mig inte om du går runt med slöja, jag bryr mig inte om du går runt med ett kors runt halsen, jag bryr mig inte om du gör något i guds namn, MEN FÖR H*LVETE HÅLL DET HEMMA. ska du ut och handla? ska du ut i samhället? ska du ens utanför din dörr? då tar du av dig din slöja, då lever du i ett neutralt land!
Har du ingen toleransnivå alls? Tro är inte något man klär av sig när man går ut, lika lite som man inte längre är mamma bara för man går utanför dörren! Hur tänker du egentligen?
Det är inte religion som är problemet, det är människans maktlystnad och ego som är det.
Citat:
men till mitt diskussionsunderlag, hur tycker ni det ska vara? fritt? utöva religion hemma och i kyrka/moské? eller ingen religion alls?
Hade världen varit bättre utan religion? sämre?
Alla ska få utöva sin religion så klart, eftersom man inte slutar vara muslim bara för man går utanför dörren. Man kan vara både muslim och direktör. Man kan vara både mamma och direktör också. Man kan med andra ord.
Det är inte religion som är problemet, återigen. Utan det är människans begär och egocentrism som är det.