2011-02-16, 15:51
Medlem
Började med magont och sen spydde jag 3 gånger totalt igår och i natt, temp 37.8 och bedömmer detta som en mild magsjuka men ändå är jag sååå satans trött , matt och dimmig, vill bara sova.
Orkar fasen ingenting, hur vanligt är det att känna sig så påverkad och matt?
Känns ju som en mild magsjuka med låg feber!

ps. Kan tillägga att jag är extremt nästäppt och ganska förkyld samtidigt och kanske är detta svar nog?
Citera
2011-02-16, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabiansthlm
Började med magont och sen spydde jag 3 gånger totalt igår och i natt, temp 37.8 och bedömmer detta som en mild magsjuka men ändå är jag sååå satans trött , matt och dimmig, vill bara sova.
Orkar fasen ingenting, hur vanligt är det att känna sig så påverkad och matt?
Känns ju som en mild magsjuka med låg feber!

ps. Kan tillägga att jag är extremt nästäppt och ganska förkyld samtidigt och kanske är detta svar nog?
Ja jag tycker att du svarade på din egen fråga.
Du har råkat ut för något virus så du är satt lite ur spel. Det går över.
Citera
2011-02-17, 20:02
Medlem
Mådde rätt ok i går sen idag på lunchen smällde jag i mig en pizza + 2 koppar kaffe. Kanske det straffade sig för nu är jag illamående igen och spydde modell mindre, det som kom upp var extremt surt!

Brukar man bli extra "sur" i magen efter magsjuka?

Min teori är:
Man är ju tom i magen pga allt mysigt kräkande och de sura magsafterna fortsätter strömma in som vanligt= surare mage än om man hade mat som "spädde" ut innehållet.

Man ska väl äta snäll mat för magen under och efter magsjuka men varför egentligen?
Något är ju i obalans men är det magslemhinnan eller vad?

ps. Tror alltså att jag är illamående pga surheten inte pga att magsjukan inte är över så att säga, febern är helt borta sen ett dygn.
Citera
2011-02-17, 20:27
Medlem
Ta det lugnt med pizza och kaffe och drick mycket vatten. Ät inte så mycket heller till att börja med, utan trappa upp när du känner dig bättre. Fattar inte att du har lust att äta pizza när du är magsjuk
Citera
2011-02-17, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adapa
Ta det lugnt med pizza och kaffe och drick mycket vatten. Ät inte så mycket heller till att börja med, utan trappa upp när du känner dig bättre. Fattar inte att du har lust att äta pizza när du är magsjuk

Jag tyckte och trodde nog att jag mådde bättre än jag gjorde + att jag var så satans hungrig!
Men man ska inte ropa hej förrän...osv

Blir skonsam mat nu en tid men ändå nyfiken på om sur mage är orsaken.
Citera
2011-02-18, 08:49
Medlem
Antar att sur mage hört till, det är väl magen försvar att producera mer magsyra när något virus el bakterie angriper.

Jag hade kräksjukan natten tis-ons och trött, matt och dimmig i efterförloppet är bara förnamnet. Jag är 30år fullt frisk och inte speciellt pipplig men den där åkomman är ingen lek. Idag är jag dock helt återställd.

Köp proviva och ät skorpor!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in