2004-08-27, 20:04
Medlem
Fogelbergs avatar
Jag har fått en handdator, ingen värsting typ Compaq senaste med fingeravtrycksläsare osv, men ändå... det är en handdator...

Jag fick en Casio Cassiopeia EM-500. Det jag nu undrar är om någon här har någon erfarenhet av denna maskin och vad man kan göra för kul saker med den, min första tanke var WARDRIVING *självklart* men dem tankarna stoppades ganska snabbt av den kortplats som finns tillgänglig MMC.

alltså MultiMediaCard, finns det inte några roliga kort förutom minnen som är i MMV format? om det fanns ett W-lan kort i MMC hade jag vikt mig dubbel och polerat organet i ren lycka så snälla.... tipsa mig.

MMC, vilka kort förutom minnen finns det igentligen? adapters??
MMC -> flash??

Eller är Cassiopeia = Cass!?!
Citera
2004-08-27, 20:45
Medlem
MobileFreaks avatar
MMC-kort finns så vitt jag vet bara som minneskort.
Men du kan i alla fall glädja dig åt att de är väldigt strömsnåla...

EDIT: Har du tur kan det ju finnas nån expansions-jacka till handdatorn att köpa till som gör att du får en Compact Flash-plats i = Wlan-kort
Citera
2004-08-28, 01:24
Medlem
Fogelbergs avatar
eftersom handdatorn inte har CF (compactflash) kommer jag inte behålla den, kommer att skaffa mig en Ipaq istället då syftet med handdatorn var wardriving, men men... you can't win them all
Citera
2004-08-28, 13:25
Medlem
Megons avatar
Om nu syftet var att wardrinving, varför köpte du ingen med integrerat w-lan-kort?
Citera
2004-08-28, 15:36
Medlem
Fogelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megon
Om nu syftet var att wardrinving, varför köpte du ingen med integrerat w-lan-kort?

Som jag skrev så fick jag denna... kostnadsfritt med andra ord... ska säljas nu och kommer köpa en Ipaq med W-lan inom kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in