2011-02-16, 08:43
Medlem
Zkinkans avatar
Hallå!

Får ett fel när jag ska installera en skrivare. Får detta vid test av alla drivrutiner som finns ute för den.
Windows finner inte en kärndrivrutin som den behöver för att läsa in .inf filen som ska installeras.

Har ni hört om detta förr? Jag har hört att det är ett fel som funnits förr och som åtgärdats men inte hur det åtgärdats.
Citera
2011-02-16, 09:03
Medlem
frellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zkinkan
Hallå!

Får ett fel när jag ska installera en skrivare. Får detta vid test av alla drivrutiner som finns ute för den.
Windows finner inte en kärndrivrutin som den behöver för att läsa in .inf filen som ska installeras.

Har ni hört om detta förr? Jag har hört att det är ett fel som funnits förr och som åtgärdats men inte hur det åtgärdats.
Får du upp någon felkod på felmeddelandet? I så fall kan det vara ett bra tips att Googla den rakt av.
Citera
2011-02-16, 09:35
Medlem
Zkinkans avatar
mjo, jag kom på det nu att jag skulle tagit felkoden och googlat på. men det är inte jag personligen som ska installera och den person som ska göra det kommer inte vara "hemma vid skrivaren" idag.

det är sånt här som gör att man blir less på att hjälpa annat folk, men ibland så är det ju ens "jobb".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in