2011-02-16, 06:48
Medlem
pamedfinskornas avatar
Trött på att läsa små onödiga inlägg. Någon frågar något och sen så ger någon ett litet svar, en liten åsikt, utan att motivera.

Vissa gillar det uppenbarligen, då forumet är översvämmat med sånt trams.
Så för dem är det ju bra att det finns. Jag vill dock bara läsa motiverade svar. Går det att fixa?

Kan inte dem som skriver bra motiverade svar typ markera sina inlägg på något sätt. Så jag kan läsa dem och rensa ut allt annat?

Jag menar har man tid att skriva ett långt motiverat svar så har man nog tid att trycka på en liten knapp med?
Citera
2011-02-16, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pamedfinskorna
...Jag menar har man tid att skriva ett långt motiverat svar så har man nog tid att trycka på en liten knapp med?

Vill du ha en "mitt inlägg är intressant och välskrivet" knapp?
Citera
2011-02-16, 07:16
Medlem
IronCrunchers avatar
Citat:
Trött på att läsa små onödiga inlägg. Någon frågar något och sen så ger någon ett litet svar, en liten åsikt, utan att motivera.

Så för dem är det ju bra att det finns. Jag vill dock bara läsa motiverade svar. Går det att fixa?

Kan inte dem som skriver bra motiverade svar typ markera sina inlägg på något sätt. Så jag kan läsa dem och rensa ut allt annat?

Jag menar har man tid att skriva ett långt motiverat svar så har man nog tid att trycka på en liten knapp med?

Vem avgör vad som är motiverat då? Tror du inte folk kommer klicka i den där rutan ändå bara för att jävlas med ''den där snobben med finskor''?
Citera
2011-02-16, 07:33
Medlem
fags avatar
Så du menar att det är bara långa walls of text som innehåller någonting läsvärt? Och du kommer därför hoppa över min fråga..? Nu känner jag mig sårad, pucko!
Citera
2011-02-16, 08:59
Medlem
pamedfinskornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fag
Så du menar att det är bara långa walls of text som innehåller någonting läsvärt? Och du kommer därför hoppa över min fråga..? Nu känner jag mig sårad, pucko!

Varför skulle jag vilja veta vad en liten bonde i Vetlanda tycker om någonting? Om jag vill veta vad någon tycker så gör jag en poll. Om jag vill veta varför folk tycker något så borde jag kunna rensa och läsa endast det.

Menar du på fullaste allvar att du inte ser det som försigår? Orka scrolla igenom sida efter sida efter sida.
Citera
2011-02-16, 09:06
Medlem
pamedfinskornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IronCruncher
Vem avgör vad som är motiverat då? Tror du inte folk kommer klicka i den där rutan ändå bara för att jävlas med ''den där snobben med finskor''?

Det spelar väl ingen större roll? Dem som gör det för ofta blir väl bannade?

Jag läser hellre någon som råkat klicka fel eller vill "jävlas" än att scrolla igenom sida efter sida med svar som inte ger mig ett skit. Tänk dig en tråd med 100 sidor. Du har inte en hel timme utan vill bara läsa det mest välskrivna, det mest relevanta.

klicka på hide bullshit -> läs -> du vann 50 minuter.
Citera
2011-02-16, 09:21
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Det spelar väl ingen större roll? Dem som gör det för ofta blir väl bannade?

Jag läser hellre någon som råkat klicka fel eller vill "jävlas" än att scrolla igenom sida efter sida med svar som inte ger mig ett skit. Tänk dig en tråd med 100 sidor. Du har inte en hel timme utan vill bara läsa det mest välskrivna, det mest relevanta.

klicka på hide bullshit -> läs -> du vann 50 minuter.

Du inser väl att nästan alla kommer att anse att just deras inlägg är värt att läsas?
Citera
2011-02-16, 09:50
Medlem
Mittpunkts avatar
Du har inte testat din fråga här Filtrera heta ämnen?
Citera
2011-02-16, 10:32
Medlem
fags avatar
Citat:
Varför skulle jag vilja veta vad en liten bonde i Vetlanda tycker om någonting? Om jag vill veta vad någon tycker så gör jag en poll. Om jag vill veta varför folk tycker något så borde jag kunna rensa och läsa endast det.

Menar du på fullaste allvar att du inte ser det som försigår? Orka scrolla igenom sida efter sida efter sida.
Jag kunde verkligen inte bry mig mindre då det bara är att hoppa över skiten med ögonen tills du kommer till dina så jävla efterlängtade noveller? Hur jävla lat är du egentligen som inte ens orkar INTE läsa inlägg?
Citera
2011-02-18, 14:18
Medlem
Ja!s avatar
Citat:

Jag med.
Citera
2011-02-19, 06:18
Medlem
Rois avatar
Du verkar ha ungefär samma ide som mig. I tråden nedan har jag ock andra utvecklat ungefär hur man kan föreställa sig hur det kan se ut och vad det har för effekter.

https://www.flashback.org/t1316287
Citera
2011-02-19, 09:57
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:

Det där säger sig själv att det inte fungerar. Då du anser att skribenten själv skall markera om deras inlägg är intressant eller ej. Den som skriver ett sådant inlägg som du själv ansåg vara onödigt, kanske skribenten själv anser vara ett bra inlägg.

Nej, ditt förslag bygger på skribentens egna subjektiva åsikt, och således kommer det inte att göra någon som helst skillnad till hur det är idag.

Sedan så anser jag att du som läsare, själv får jobba lite och sålla bort det som inte enligt din subjektiva åsikt är intressant. För det kan vara väldigt intressant för en annan forumsbesökare.

Tycker själv att det på senare tid börjat dyka upp allt mer sådana här "förbättringstrådar" som bara bygger på skribentens egna lathet. Allt skall framgå med stjärnor, "tummen upp", betyg och annat skit som skall göra dem ännu mer ovilliga till att hänga med i vad som sagts tidigare.

Det finns ett ställe för er som tycker om dessa betyg, stället heter Facebook.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in