Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-29, 13:10
Medlem
Med tanke på att vi på flashback nu har fått se en hel del nyregistrerade människor och även mer omoget här på flashback som sänker nivån enormt mycket, så fick jag mig en lysande idé.

Heta ämnen bidrar till att sänka nivån otroligt mycket, så det är kanske dags att filtrera heta ämnen så att säga kanske?

Tänk er att ha en omröstning, efter att varje tråd som har legat i heta ämnen, låt oss säga kanske i mer än en timma, att låta oss rösta om den ska få finnas kvar eller inte, eller att ha enskilda moderatorer som plockar bort ämnena. Men hade dock inte blivit rättvist, då jag tycker att användarna ska få bestämma en hel del dem själva. Inte vem som helst dock, medlemmar med 500, eller 1000 inläggs gräns.
Det hade filtrerat bort alla dessa onödiga jävla irriterande trådstartningar, och vi hade kunnat återgå till det normala flashback.
Tänk er själva, alla dessa omogna, nyreggade och oseriösa användare kommer att tillslut lämna flashback i brist på annat, då de inte kan få uppmärksamhet nog. Och även vi får ta en del utav det, att påverka och göra flashback till ett bättre ställe.

Jag hoppas att Flashbacks moderatorer och Admin åtminstonde kan tänka på det, och förhoppningsvis åtminstonde testar idén.

En omröstning hade varit bra, huruvida flashbackare tycker om detta.

MVH
Triwe.

Edit:
Till alla moderatorer vill jag säga tack för att ni gör ett riktigt bra jobb, hoppas att vi kan göra en skillnad, att underlätta för er.
Senast redigerad av Triwe 2011-01-29 kl. 13:13.
Citera
2011-01-29, 13:32
Medlem
epost72s avatar
Omröstning om vilka ämnen som ska ligga kvar på HÄ tror jag inte på.
Däremot är jag positiv till att kunna plocka bort ämnen från HÄ när inläggen som görs är av dålig kvalité.
Samtidigt skulle nog många anse att vi då agerar smakpoliser.
Många ämnen ligger på HÄ i stort sett bara pga rubriken.

Tråden kan ju finnas kvar och vara tillåten att diskutera i men den behöver inte visas på HÄ
Citera
2011-01-29, 16:01
Medlem
turk.i.burks avatar
Men för helvete om du inte tål trådar med mycket ot och trams, varför läser du dem då ??

Ingen tvingar dig heller TS att kolla in Heta ämnen och om en tråd är där så beror ju det på att flashbacks medlemmar tycker att den tråden är en av de mest intressanta trådarna på forumet
Själva vitsen med Heta ämnen försvinner ju om trådar där börjar tas bort.
Det börjar låta som aftonbladet då som tar bort och censurerar ämnen som de inte gillar
Citera
2011-01-29, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Däremot är jag positiv till att kunna plocka bort ämnen från HÄ när inläggen som görs är av dålig kvalité.

Tråden kan ju finnas kvar och vara tillåten att diskutera i men den behöver inte visas på HÄ

Tror jag har blivit ganska så missuppfattad här.
Anledningen till att kunna rösta om de ska finnas kvar på heta ämnen är för att höja kvalitén här på flashback så att säga. Enbart för att de som sänker kvalitén går in på heta ämnen, och letar upp något trams, och därefter fortsätter tramsa.
Eller att folk gör tramsrubriker, trolltrådar och så vidare, för attt få vara i flashbacks rampljus.
Jag tror att det hade varit en bra grej att införa.

Citat:
Ursprungligen postat av turk.i.burk
Men för helvete om du inte tål trådar med mycket ot och trams, varför läser du dem då ??

Ingen tvingar dig heller TS att kolla in Heta ämnen och om en tråd är där så beror ju det på att flashbacks medlemmar tycker att den tråden är en av de mest intressanta trådarna på forumet
Det börjar låta som aftonbladet då som tar bort och censurerar ämnen som de inte gillar

Som jag skrev i ovanstående inlägg, så har du missuppfattat det jag skrev, och jag ber dig läsa igenom inlägget en gång till.
De som är oseriösa, går in på heta ämnen, letar upp något tramsigt och sedan tramsar sig ännu mer, vilket sänker kvalitén.
Därför kommer vi användare med i bilden, genom att påverka sådant.
Citera
2011-01-29, 16:56
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:

Det är inte det som är poängen. Poängen är att han, liksom många andra äldre användare vill få bort trådar som av oss klassas 'skit', for att sedan göra plats åt trådar som har näst mest läsare.

Nej ingen tvingar oss att gå in på trådarna, vilket vi givetvis inte heller gör, men faktumet att man kommer in till HÄ och ser 70% pubertalt skit förstör det fina med funktionen.

Ett alternation skulle kunna vara att du själv skriver in utvalda ord i ett filter, som sedan döljer trådar vars rubrik innehåller det specifika ordet.
På så sätt kan du filtret skriva orden: "Ligga", "Knulla", "Ställ era frågor", och på det sättet själv välja vad som är intressant eller ej.

Ingen moderator ska bestämma vad som ska censureras.
Inga utvalda användare med många posts ska bestämma vad som ska censureras.
Det är fortfarande yttrandefrihet vi pratar om, och den ska i grund och botten yttras till alla som vill!
Citera
2011-01-29, 22:39
Medlem
Tranquility Bass avatar
Jag är tveksam till hela idén och jag tror även att det skulle kärvas en omfattande omprogrammering av forumet för att kunna ta bort visa trådar från HÄ. En omröstningsfunktion skulle även bli byråkratiskt och i mycket en smakomröstning.
Citera
2011-01-29, 22:50
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triwe
Tror jag har blivit ganska så missuppfattad här.
Anledningen till att kunna rösta om de ska finnas kvar på heta ämnen är för att höja kvalitén här på flashback så att säga. Enbart för att de som sänker kvalitén går in på heta ämnen, och letar upp något trams, och därefter fortsätter tramsa.
Eller att folk gör tramsrubriker, trolltrådar och så vidare, för attt få vara i flashbacks rampljus.
Jag tror att det hade varit en bra grej att införa.
Vad jag personligen anser om HÄ lämpar sig inte att nämna i möblerade rum.
Självklart vill jag å ena sidan att relevanta ämnen ska finnas på HÄ medan jag tycker att ämnen som Gnugga muttan i ansiktet på sexpartner? kanske inte har så stor anledning att ligga på HÄ.
Citera
2011-01-30, 09:32
Medlem
turk.i.burks avatar
Citat:
ämnen som Gnugga muttan i ansiktet på sexpartner? kanske inte har så stor anledning att ligga på HÄ.
Varför inte ?
Citera
2011-01-30, 09:48
Medlem
Anteauss avatar
Det där med nån slags "gilla"-funktion på heta/populära ämnen tror jag inte på. Det blir liksom inte mycket skillnad mot hur det är nu:
Vad är det för skillnad mellan populära och heta ämnen?

Populära ämnen visar vilka trådar som har flest inlägg de senaste 24 timmarna medan heta ämnen visar vilka trådar som läses av flest folk nu.
Om man ser på kriterierna för att hamna på "Heta ämnen" så krävs det nog en omprogrammering av alogritmen. Ett klick på vad som ligger överst på själva listan "Heta ämnen" kan alltså inte vara lika mycket värt som ett klick på nämda tråd direkt i forumet där den ligger.

Det blir en självuppfyllande profeteria att ha det som så att den tråd med mest klick hamnar i en lista kallad "heta ämnen" om varje klick i denna lista ger samma "poäng" som ett klick på tråden där den egentligen ligger.

Just saying...
Citera
2011-01-30, 11:07
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Varför inte ?
Tja du kan ju själv kolla vart den tråden ligger nu.
Citera
2011-01-30, 15:15
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:

Går ju att komma runt problematiken. Om man har en kodsträng som plockar bort tråden från HÄ när ett visst antal procent av inläggen blivit rapporterade. Då korrelerar det med vad användarna ser och inte enbart med vad moderatorn ser.

Låter inte som speciellt komplicerat att få till en kod som tar alla inlägg och dividerar dessa med antal RP:ade inlägg.. När detta är > 15 % så försvinner tråden från HÄ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in