För det första är inte stockholm nån storstad, huvudstad ok, men inte mer. Det är en lite av en skithåla som saknar ordentligt uteliv och kultur. Därav alla krystade människor som ständigt försöker hävda sig i den urvattnade kulturdammen eller på den coola nattlivsscenen där krogen stänger 01-03 och du måste känna människor i baren för att kunna ha en vettig kväll ute.
Stockholm är ett skämt, anledningen till att jag hävdar detta är att alla verkar tro att det är någon slags multinationell storstad alá New York. Stocholm är som en liten skitby nånstans i småland där folk tittar på let´s dance för att lära sig hur man ska klä sig och se ut, fast på större skala. Pretto!
Jag har personligen bott I stockholms innerstad i över 3 år och strax utanför tullarna den tidigare delen. Självklart finns det hur mkt trevliga människor som helst och många fina pubbar och krogar där man kan träffa dessa (majoriteten på söder).
Men att gå ut en kväll med sina vänner och under kvällen prata med människor från 5-6 olika länder samt raggla hemåt kl 8 på morgonen dagen efter, ta en taxi som inte försöker blåsa dig eller kostar 400:- i uppkörningsavgift, dörrvakter som inte pissar dig i ansiktet för att dom känner för det...
Och jag bor fortfarande inte i en "storstad", ingen här skulle ens komma på tanken att kalla staden för det.
Ah just det sen var det den där grejen med slagsmål. Ständigt ser man folk som ska gräla och visa sig manliga i Mcdonalds kön kl 3 på morgonen, folk som bråkar över vem som ska ha det där kvart i 3 ragget osv.
Jag har bott i bryssel i snart 3 år och sett ett enda slagsmål under hela denna tid. Utgångstiderna är dessutom längre 6-tills kunderna går hem. Så nog fan är det något fel på folket i stockholm...
Ska dock erkänna att det tog ett bra tag att vänja sig av med sitt "stockholmsbeteende" när man landade här. Nu garvar både jag och mina vänner när vi ser en stockholmare här nere, man ser dom på mils avstånd