2011-02-15, 21:21
Bannlyst
jag har ett problem med a.kassan utbetalning dem säger att dem betalar ut bara på swedbank konto , men jag är skuldsatt hos dem så skulle dem plocka pengar direkt.Dem säger i fall man har inte ett konto hos dem betalar dem på ett chek.Men jag skickade meddelande till a.kassa. att dem ska skicka till mig ett blankett som jag skulle fylla ett nytt konto hos en annan bank , men dem på a.kassa säger att jag ska be dem på swedbank ändra min konto nr. fast jag tror att dem går inte på det eftersom så fort dem får lite pengar på deras konto drar dem direkt.Jag fattar inte att man kan inte bestämma själv var man vill ha egna pengar,på vilken konto.Det är jätte konstigt. Eller det är bara första gång som dem betalar ut på ett konto nr. utan att fråga var man vill ha pengar.Så varje gång jag ber dem på a.kassa att skicka ett blanket att jag ska fylla ett konto på annan bank , dem säger att jag ska be dem på swedbank o be dem ändra konto nr.fattar inte att det är swedbank som ska ändra nått , istället som d ett fungerar överallt att man fyller själv var man ville ha egna pengar.
Citera
2011-02-15, 21:32
Bannlyst
Fattar nada men säg JAG HAR INGET KONTO
Citera
2011-02-15, 22:14
Bannlyst
jag kan inte säga att jag har inget konto hos swedbank, dem ser det direkt o utan att fråga mig var ville ha pengar satt dem redan på swedbank konto , dem kommer på torsdag , fast jag hoppas att jag hinner ta utt dem innan dem drar direkt.jag kommer att stå vid automat på kvällen ondsag kl.24.00.det är problemmet att dem tycker att jag ska ta upp med min bank o ändra konto det tyckar jag att det är konstigt, överallt fungerar det så att man fyller själv vilken bank o vilken konto nr. man villa ha pengarna på, fast dem säger annorlunda på a.kassa.
Citera
2011-02-15, 22:33
Medlem
jrosens avatar
Vissa företag har avtal med banker, i ditt fall även a-kassan.
Har du konto så kommer pengarna in där automatiskt, har du inget konto måste du gå till banken och uppge ditt kontonummer.
Troligen är dina pengar körda, de kommer aldrig föra dom vidare när du har en skuld.
Hjälper inte att stå vid bankomaten 0000.
Vad är problemet att betala skulden som normalt folk och sen slippa ha dom efter dig?
Citera
2011-02-15, 22:48
Bannlyst
Förstår dig , men fattar inte att man kan inte välja själv var nånstans ska man ha egna pengar på vilken bank.kan man inte själv bestämma det.
Citera
2011-02-15, 23:46
Bannlyst
o när det gäller mina skulder svårt att förklara -skilde mig hade gemensama räkningar, andra partner vill inte samarbeta o betala del av sina lån, jag själv precis har blivit utan jobb , ensamstående , har jätte svårt att klara mig ekonomiskto o på alla lån är jag sökande ,o dem kräver först pengar av mig.det var därför missköter jag mina räkningar , tyvär har det aldrig hänt i mitt liv, men sista halv året är det rena helvete för mig .Man vet aldrig när hamnar man i likadan situation. . förstår att vissa företag har kontakt med vissa banker som i mitt falla-har a.kassa , som har kontakt med swedb. Begriper inte att dem går inte på- bara ändra min nya konto o bank, kan man inte själv bestämma var man ska med egna pengar.....för deras skull är ilkadan dem måste sätta till mig pengar nånstans i alla fall.fattar inte att dem från a.kassa ville inte skriva nyt konto nr som är på andra bank.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in