2011-02-15, 17:23
Medlem
Popkes avatar
Jag söker klassisk musik att plugga till, jag har märkt att det faktiskt hjälper upp min koncentration att ha den klassiska musiken i bakgrunden medan jag läser. Den skärmar av allt annat, och tycks på något sätt harmonisera med inlärningen och tänkandet.

Hittills har jag mest lyssnat på Bach i samband med pluggandet, och skulle vilja ha tips på andra bra kompositörer som det fungerar bra att plugga till. Helst ska det vara musik som är hyfsat jämn i helheten, som inte innehåller allt för stora hopp och allt för mycket dramatik så att man förlorar fokusen på det man läser, utan en hyfsat regelbunden melodi.

Alla tips välkomnas starkt!

Mvh.

Popke
Citera
2011-02-15, 17:28
Medlem
Har läst artiklar i DN om att Mozart gjorde ungarna smartare, hur sant det är eller ej. Det överlåter jag till dig.
Citera
2011-02-15, 17:29
Medlem
Ettan^s avatar
Det optimala att lyssna på för att maximera inlärningsförmåga och hjärnkapacitet (osv) är barockmusik, såsom t.ex. Vivaldi.
Citera
2011-02-15, 17:40
Medlem
BocadilloLocos avatar
jag kan verkligen inte köra med klassisk musik. Måste i så fall ha mer repetiv musik från 1900 talet.
Citera
2011-02-15, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Det optimala att lyssna på för att maximera inlärningsförmåga och hjärnkapacitet (osv) är barockmusik, såsom t.ex. Vivaldi.
Barockstråkar är farligt även vid små doser!
Testa:
Aphex Twin - Selected Ambient Works Volume II
http://en.wikipedia.org/wiki/Selecte...orks_Volume_II
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in