2011-02-15, 10:57
Medlem
Är Zumba bra träning om man vill gå ner i vikt?
Citera
2011-02-15, 10:59
Medlem
Phosphoruss avatar
Om du har bra och balanserad kost. Funkar bara då, står till och med på reklamen .

Tror det ger mer resultat av att gå på gym, för att vara uppriktig.
Citera
2011-02-15, 10:59
Medlem
vixxs avatar
Så länge du äter bra och rör dig så spelar det ingen roll hur du rör dig. Om du tycker att Zumba är kul så är det ett bra sätt att gå ner i vikt, förutsatt att du äter rätt.
Citera
2011-02-15, 11:00
Medlem
Clarizos avatar
köp Zumba Kinect så blir det ännu roligare!
Citera
2011-02-15, 11:08
Medlem
Highsounds avatar
Så länge du ligger på kalori underskott och tycker det är roligt.
Citera
2011-02-15, 11:24
Medlem
Ronilles avatar
Jag tränar Zumba Fitness på Sportilife 2-3 gånger i veckan och tycker det är grymt kul. Det är inte lika lökigt och sektigt som i reklamen.

Men du får upp flåset och tränar olika muskelgrupper. Dock så måste det ju kombineras med rätt mat och gärna annan träning också.

Testa, jag tycker det är skitkul!
Citera
2011-02-15, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sifoon
Är Zumba bra träning om man vill gå ner i vikt?

Men fatta!!!

Allt är bra för att gå ner i vikt bara man motionerar bra, äter bra och inte intar mer kalorier än vad man behöver!!!!

Kan inte MOD. i Träning, kost och kosttillskott fixa en fet jävla text till SÅHÄR TAPPAR NI VIKT

Whats next?? Är runka bra för att gå ner i vikt?!
Citera
2011-02-15, 13:25
Medlem
Jag har köpt det där dvd-paketet och jag tycker att Zumba är en väldigt bra träning. Det finns ju program där du tränar med vikter, och med zumba så får använda väldigt många muskler som kanske inte används dagligen annars
En annan bra grej är ju att du får bättre koordination vilket gynnar en livet ut. Jag tycker också att man kan få upp pulsen högt och känns hur det tar på kroppen, men det kanske är då man lärt sig stegen ordentligt och inte står som en stel pinne
Citera
2011-02-15, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EyeFartedLOL
Men fatta!!!

Allt är bra för att gå ner i vikt bara man motionerar bra, äter bra och inte intar mer kalorier än vad man behöver!!!!

Kan inte MOD. i Träning, kost och kosttillskott fixa en fet jävla text till SÅHÄR TAPPAR NI VIKT

Whats next?? Är runka bra för att gå ner i vikt?!

Det var många utropstecken du :P Griniga folk det finns.
Finns ju saker som ger bättre resultat då.

Runka blir nog svårt för min del då jag är tjej. Men skulle det bli nästa stora grej så får jag väl fråga min sambo
Senast redigerad av sifoon 2011-02-15 kl. 13:30.
Citera
2011-02-15, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av begoodbethin
Jag har köpt det där dvd-paketet och jag tycker att Zumba är en väldigt bra träning. Det finns ju program där du tränar med vikter, och med zumba så får använda väldigt många muskler som kanske inte används dagligen annars
En annan bra grej är ju att du får bättre koordination vilket gynnar en livet ut. Jag tycker också att man kan få upp pulsen högt och känns hur det tar på kroppen, men det kanske är då man lärt sig stegen ordentligt och inte står som en stel pinne

Okej tack för svaret. Jag har aldrig provat Zumba men det finns så att man kan vara med på det tre dagar i veckan här. Så funderade på att börja med det.
Nu blev jag ännu mer positiv till det
Citera
2011-02-15, 14:36
Medlem
Ronilles avatar
Testa! Som sagt så kör jag det 2-3 gånger i veckan och från att ha varit en stel svensk har även jag börjat få in latinorytmerna i blodet.
Citera
2011-04-03, 15:45
Medlem
Det är inte speciellt många kalorier du förbränner med Zumba så svaret är väl nej. Speciellt om man jämför med andra aktiviteter. Sen är inte Zumba skit för det.

Kosten är det enda du borde fokusera på. Se Zumban som en aktivitet du gör för att må bra och ge kroppen en del av den motion den behöver för att fungera i vardagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in