2011-02-15, 10:52
Medlem
"XXXXX AB har inte begärt någon verkställighet i målet, dvs att vi ska driva in pengar i ärendet. Målet är därför avslutat hos Kronofogden.
Du har möjlighet att klaga på utslaget och begära återvinning om du anser att det är felaktigt. Om sökanden hade haft möjlighet att återkalla ärendet hos oss innan utslaget meddelades så är det ju felaktigt.
Ett utslag kan inte tas bort av Kronfogdemyndigheten utan måste undanröjas av Tingsrätten genom att svaranden i målet (du i det här fallet) ansöker om återvinning.
Du är välkommen att ringa mig på telefonnr XXXXX XXXXXX om du har fler frågor."

1. Nu har jag fått en anmärkning eller hur? / Jag har ju inte betalt en räkning så det är jag medveten om.
2. Behöver jag inte betala nu? eller vadå?
3. Sitter anmärkningen kvar 3 år?
Citera
2011-02-15, 11:17
Medlem
Hostattacks avatar
Det verkar som att du inte kommer behöva betala något, grattis.
Citera
2011-02-15, 11:36
Medlem
Så dom kan inte komma i efterhand nu?

Nu har jag ändå fått en anmärkning så betalar jag nu är det ju bara slöseri på pengar..
Hade ändå planerat bo hemma i 3 år till så..

Vill jag verkligen flytta så borde det inte vara några problem ändå då det är min enda anmärkning och förhoppningsvis min sista och kan förklara omständigheterna för banken bra.

Tack för svar.
Citera
2011-02-15, 23:56
Medlem
Skulden är alltså död?

Jag har fått en prick och betalar jag nu gör jag det "bara" i onödan? Pricken är ju ändå där..

Dom som "anlitat kronofogden kommer inte driva in pengarna"? Utan det är helt klart/Avslutat?
Citera
2011-02-16, 19:01
Medlem
toby79s avatar
Du är välkommen att ringa mig på telefonnr XXXXX XXXXXX om du har fler frågor.
Inget du reflekterade över där, eller var det X i dina papper också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in