"XXXXX AB har inte begärt någon verkställighet i målet, dvs att vi ska driva in pengar i ärendet. Målet är därför avslutat hos Kronofogden.
Du har möjlighet att klaga på utslaget och begära återvinning om du anser att det är felaktigt. Om sökanden hade haft möjlighet att återkalla ärendet hos oss innan utslaget meddelades så är det ju felaktigt.
Ett utslag kan inte tas bort av Kronfogdemyndigheten utan måste undanröjas av Tingsrätten genom att svaranden i målet (du i det här fallet) ansöker om återvinning.
Du är välkommen att ringa mig på telefonnr XXXXX XXXXXX om du har fler frågor."
1. Nu har jag fått en anmärkning eller hur? / Jag har ju inte betalt en räkning så det är jag medveten om.
2. Behöver jag inte betala nu? eller vadå?
3. Sitter anmärkningen kvar 3 år?
Nu har jag ändå fått en anmärkning så betalar jag nu är det ju bara slöseri på pengar..
Hade ändå planerat bo hemma i 3 år till så..
Vill jag verkligen flytta så borde det inte vara några problem ändå då det är min enda anmärkning och förhoppningsvis min sista och kan förklara omständigheterna för banken bra.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!