2011-02-15, 10:38
Medlem
rideincs avatar
Hej,

Investerade i Trelleborg i fredags, ordern har dock ännu inte gått till avslut men jag kan ej annullera. Varför är det så?

Aktien sjönk nämligen -7,9% idag förmodligen för att de visade sämre resultat än väntat. Dock högre utdelning än väntat men men...

Nu vill jag veta, mina vänner, anser ni det strategiskt riktigt att investera mer? Aktien ligger i skrivande stund på 64,65 kr/aktie.
Anledning till köp: Stark ledning, bra historia, framtidsprodukter (gummi för industri och transport) och ännu inte alltför etablerade på nya marknader (kina etc.).

Anledning mot köp: ?
Citera
2011-02-15, 10:52
Medlem
Jag var såååå nära på att gå in i Trelleborg för två veckor sedan och är glad att jag inte gjorde det. Om du dock redan har aktier så tycker jag att du borde hålla. Sänka snittet genom att köpa hade nog inte jag gjort dock.
Men vem vet, kanske sjuk rekyl som väntar.
Citera
2011-02-15, 13:13
Medlem
rideincs avatar
Haha okej, vad var det som gjorde att du inte köpte då?
Jag avvaktar med att köpa mer...btw.
Citera
2011-02-21, 17:10
Medlem
Vad tror folket om Trelleborg i framtiden? Dom har ju tappat en del nu senaste veckan
Citera
2016-12-25, 16:43
Medlem
Tjena,

Tänkte väcka den här tråden. Såg att P/E-tal låg 7,31, är inte detta väldigt lågt?

Btw, cirka 188% uppgång sedan trådstart
Citera
2016-12-26, 20:07
Medlem
Verkligen ingen expert men jo det verkar intressant framöver.

http://gottodix.blogspot.se/2016/12/trelleborg-genom-konjunkturskuggans-dal.html
Citera
2016-12-26, 21:59
Medlem
Fenjal888s avatar
Nordnets expert Roger Jansson köpte nyss en hel del, måste väl betyda något.
Citera
2017-01-01, 22:01
Medlem
Betyder bara att Roger köpte. Ger inte mycket för experter.

Ska själv göra en någorlunda grundlig analys av företaget.
Citera
2020-09-05, 20:53
Medlem
Verkar bättre nu. Jordbrukssektorn har börjat vakna också.
Senast redigerad av Trxhobit 2020-09-05 kl. 21:13.
Citera
2021-06-09, 13:24
Medlem
Känns alltid lite lustigt när ledningen avyttrar verksamhet till sig själv som köpare..
Citat:
Trelleborg avyttrar norsk verksamhet inom offshore olja & gas

Trelleborg har tecknat avtal om att avyttra sin olja- & gasverksamhet i Norge. Verksamheten redovisas som en del av Tillgångar som innehas för försäljning i den finansiella rapporteringen. Den hade en årlig försäljning om cirka 310 MSEK under 2020. Affären har inte någon väsentlig påverkan på koncernens resultat efter skatt. Köpare är den nuvarande ledningen tillsammans med en lokal aktör.

Verksamheten utvecklar och tillverkar huvudsakligen gummibaserade brandskyddslösningar och termisk isolering som används vid olje- och gasutvinning till havs.
https://www.trelleborg.com/sv-se/media/pressmeddelanden
Citera
2021-06-11, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asguk
Känns alltid lite lustigt när ledningen avyttrar verksamhet till sig själv som köpare..
Mycket märkligt och här borde de ju rimligtvis ge en djupare förklaring till marknaden? Jag äger i Trelleborg endast via fondbolag nu mera men i alla fall.
Senast redigerad av Trxhobit 2021-06-11 kl. 20:33.
Citera
2025-01-29, 12:35
Medlem
Adelsdams avatar
Industrikoncernen Trelleborg, med inriktning på polymerlösningar, rapporterar en starkare lönsamhet än väntat under det fjärde kvartalet. Bolaget skruvar nu upp utdelningen jämfört med året innan.

https://www.di.se/live/trelleborg-okade-forsaljning-och-marginal-hojer-utdelning/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in