Investerade i Trelleborg i fredags, ordern har dock ännu inte gått till avslut men jag kan ej annullera. Varför är det så?
Aktien sjönk nämligen -7,9% idag förmodligen för att de visade sämre resultat än väntat. Dock högre utdelning än väntat men men...
Nu vill jag veta, mina vänner, anser ni det strategiskt riktigt att investera mer? Aktien ligger i skrivande stund på 64,65 kr/aktie.
Anledning till köp: Stark ledning, bra historia, framtidsprodukter (gummi för industri och transport) och ännu inte alltför etablerade på nya marknader (kina etc.).
Jag var såååå nära på att gå in i Trelleborg för två veckor sedan och är glad att jag inte gjorde det. Om du dock redan har aktier så tycker jag att du borde hålla. Sänka snittet genom att köpa hade nog inte jag gjort dock.
Men vem vet, kanske sjuk rekyl som väntar.
Känns alltid lite lustigt när ledningen avyttrar verksamhet till sig själv som köpare..
Citat:
Trelleborg avyttrar norsk verksamhet inom offshore olja & gas
Trelleborg har tecknat avtal om att avyttra sin olja- & gasverksamhet i Norge. Verksamheten redovisas som en del av Tillgångar som innehas för försäljning i den finansiella rapporteringen. Den hade en årlig försäljning om cirka 310 MSEK under 2020. Affären har inte någon väsentlig påverkan på koncernens resultat efter skatt. Köpare är den nuvarande ledningen tillsammans med en lokal aktör.
Känns alltid lite lustigt när ledningen avyttrar verksamhet till sig själv som köpare..
Mycket märkligt och här borde de ju rimligtvis ge en djupare förklaring till marknaden? Jag äger i Trelleborg endast via fondbolag nu mera men i alla fall.
Senast redigerad av Trxhobit 2021-06-11 kl. 20:33.
Industrikoncernen Trelleborg, med inriktning på polymerlösningar, rapporterar en starkare lönsamhet än väntat under det fjärde kvartalet. Bolaget skruvar nu upp utdelningen jämfört med året innan.