Citat:
Ursprungligen postat av FSMstefan
Fick Mirta utskrivet mot depression/ngest och propavan fr att kunna sova. Frsta natten somnade jag ganska omgende och sov hela natten ~8-9h kanske, vaknade och allt kndes som om nn stoppat bomull i hela skallen p mig och det tog en timme + en panna kaffe o vakna till liv. Det var ox den enda natten jag kunnat somna nu r allt precis som tidigare man ligger smnls till 4-5 p natten och lyckas eventuellt o somna OM det inte r ngra pltsliga ljud fr d vaknar man o e tvrpigg igen.
Dessutom s har tlamodet frsvunnit, kan tnda till p alla cylindrar fr en skitsak. ngesten r i princip borta men jag knner ngon form av inre oro i bakhuvudet och vill/vgar inte sluta med mirta pga att allt skulle komma tillbaka fast vrre. Har iof alltid haft smnsvrigheter men det beror nog mest p att jag dricker otroliga mngder kaffe skulle jag inte gra det skulle jag klttra p vggarna (ja jag blir lugn p koffein var tvungen o dricka kaffe nr man var p krogen med).
Depressionen blev som vrst efter en del hndelser och jag klarade inte av vardagen. Lkaren pstr att jag har ev varit deprimerad hela mitt liv tror sjlv p ngon bokstavskombo.
Till saken:
Hur i helsike ska jag kunna somna runt 23 och vakna vid 6-7? Sluta med kaffe blir bara vrre. Aktivera sig fr att bli utmattad gr inte fr huvet vill inte sova. Har frskt f tag p lkaren som skrev ut skiten men hon e aldrig p plats.
Du kan prova att lgga till Lyrica till natten.
Det skall vara en lg dos, 50-100 mg.
Du somnar garanterat.
Tar sjlv mirtazapin (45 mg) och Lyrica (50 mg) till natten.
Voxra (150 mg) och Fluanxol (0,5 mg + 0,5 mg) p dagen.
Stvel-Anders
P.S. Lgg av med Propavan!