2011-02-14, 14:43
Medlem
Hej på er alla, Är en 40+are som tidigare tävlat inom tyngdlyftning/strongman, har suttit i många timmar ,mån,år och läst olika rapporter med stort intresse. Bestämde mig att börja träna i jultiden utan hjälpmedel, men när man har nästan jämt tränat med prepp så kom suget naturligtvis tillbaka.
Kommer att lägga ut det mesta om mitt tidigare och nuvarande stat, Även bilder ska kolla med någon om hjälp är tyvär inte så begåvad med dator. Lite snabb genomgång, började redan som 12-åring med tyngdlyftning ,hade som jag tidigare skrivit släkt som var boxare samt starkeman tävlare. Höll på fram till 16års ålder med en ganska trygg nivå på träning, men sen så kom jag in på testo-livet , Skador kom som ett brev på posten ,ledband,korsband,muskelfästen,diskbrock, Så jag fick inte möjligheten att kunna tävla som jag ville utan satsade mera på bänkpress och armbrytning, Och bänkpressen gick det bra inga skador men all statisk träning inom armbrytningen slutade med bicepsfäste av..........
En del av mitt brokiga liv som till stor del är enligt läkarna min träning alltid tungt.

Målsättning
Att kunna se om man kan komma tillbaka så nära det går tidigare status..
Lite finare i badbyxan!!!!!!!!!!!

Startar tisdag
500mg testo e5d 20 veckor
30 mg d-bol dag 1-15
( kan ändras under vägen)

Vikt morgon
135.6
längd
184 cm

Lägger även in lite mått på mig imorgon och dagens första riktiga träning
mvh minikillen
Citera
2011-02-14, 15:15
Medlem
Mr-zippos avatar
Alltid lika kul läsa rapporter från en man i sina bästa år

Lycka till!
Citera
2011-02-14, 18:59
Medlem
Hemanns avatar
Kör hårt!
Citera
2011-02-14, 19:46
Medlem
italian-stalions avatar
Ska absolut följa din tråd
Citera
2011-02-15, 08:06
Medlem
havregransgrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-zippo
Alltid lika kul läsa rapporter från en man i sina bästa år

Lycka till!
Du har lärt dig läxan zippo.Bra!!!
Citera
2011-02-15, 11:59
Medlem
Lägger här ut lite mått
alltså omkrets

Vader 54 cm
lår 80 cm
Midja 116 cm
Bröst 142 cm
Axlar 162 cm
Armar 53 cm

Dessa är tagen otränad . Ska snart åka iväg på ett gympass så jag lägger ut lite träning senare i kväll

Har Suttit på morgonen och planerat ett kostprogram som jag skall följa , dock lite kluven om jag skall göra det enkelt med en cambridge-kur 3 påsar ca 50 g protein samt 3-4 hekto kött,fisk till frukost och 3 st Micro 100% Whey protein drinkar av större modell så kanske jag klarar mig.

Protein ca 240 gram
Kcal ca 1300 gram

Meningen med denna kur är bättre form , hållning , hårdare ,mm. Samt att bibehålla muskelmassan så gott det går utan på beskostnad av eventuella viktminskning....
Citera
2011-02-15, 14:07
Medlem
mleytons avatar
Kriga på biffjäkel!
Citera
2011-02-15, 14:12
Medlem
Tongues avatar
Var det inte du som skulle ta 160kg+ i biccurl?
Jag har ingen aning om vad som är rimligt och omöjligt men de stora profilerna verkade ju inte tro dig.
Är du inte troll och verkligen så stark som du säger så ska det bli riktigt intressant att följa .

MVH
Citera
2011-02-15, 16:45
Medlem
Dagens Träning
Lite lätt uppvärmning biceps
cablecross drag
3*15rep-30kg
bicepscurl stång
20rep-70kg
10rep-80kg
8rep- 90kg
3rep-100kg
10rep-80kg
10rep-70kg
Hantelcurl samma vinkel från start-slut
3*15rep-37kg hantel
curlmaskin
3*maxrep-?vikt
Underarmträning sittande på bänk med armbågen vilande på knät , i vinkel som förlust vid armbrytning!
3*15rep-50kg hantel
3*maxrep 30kg hantel
Vidare skulle jag ha kört rygg, men pga gamla bicepsskador ville inte jag belasta dom mera i dragövningar.Så det fick bli marklyft,knäböj
Marklyft
3*20rep-100kg
1*15rep-180kg
1*8rep-240kg
Knäböj
2*20rep-maxdjup-140kg
Sen var orken i gubben slut!!!!!!!! Inte riktigt men har lätt för att bli illamående när jag belastar benen så jag packade ihop , det kommer en dag imorgon också.....

Mvh
Citera
2011-02-15, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tongue
Var det inte du som skulle ta 160kg+ i biccurl?
Jag har ingen aning om vad som är rimligt och omöjligt men de stora profilerna verkade ju inte tro dig.
Är du inte troll och verkligen så stark som du säger så ska det bli riktigt intressant att följa .

MVH

Mitt syfte med denna insprationskälla som jag följt var dock inte att skapa tvivel om mina pb som jag har , och jag tänker inte lägga ut det innan sista dagen på kuren. Men då kommer jag att sammanfatta dåvarande med mitt nuvarande, sen måste man skilja på ren styrketräning som jag enbart hållit på med ,maxbelastning /få rep/mycket prepp/Samt en stor kropp att bygga på vägde redan som 12 åring 105kg.Och det viktigaste för mig är inte vad en del tror utan vem jag själv är , och gör detta för att kunna komma igång med att se vilken utveckling som finns när gubbåldern är kommen....

Sen så måste jag säga att utvecklingen har gått riktigt bra med nya prepp och information om handhavande osv. Vid min uppväxt så Körde jag nästan uteslutande ass från baltstaterna.. Testo kom från Ryssland , Tillväxthormoner från Ukraina, Samt inject bara Ryssar. Och pct??? Togs i form av låg dos ryssar vid tidigmorgon mellan kurerna.Så man kanske ska vara glad att man lever ändå

PS Skulle du vilja förklara för en data mongolid hur man lägger in bilder!
mvh .......
Citera
2011-02-15, 19:54
Medlem
mleytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minikillen
Mitt syfte med denna insprationskälla som jag följt var dock inte att skapa tvivel om mina pb som jag har , och jag tänker inte lägga ut det innan sista dagen på kuren. Men då kommer jag att sammanfatta dåvarande med mitt nuvarande, sen måste man skilja på ren styrketräning som jag enbart hållit på med ,maxbelastning /få rep/mycket prepp/Samt en stor kropp att bygga på vägde redan som 12 åring 105kg.Och det viktigaste för mig är inte vad en del tror utan vem jag själv är , och gör detta för att kunna komma igång med att se vilken utveckling som finns när gubbåldern är kommen....

Sen så måste jag säga att utvecklingen har gått riktigt bra med nya prepp och information om handhavande osv. Vid min uppväxt så Körde jag nästan uteslutande ass från baltstaterna.. Testo kom från Ryssland , Tillväxthormoner från Ukraina, Samt inject bara Ryssar. Och pct??? Togs i form av låg dos ryssar vid tidigmorgon mellan kurerna.Så man kanske ska vara glad att man lever ändå

PS Skulle du vilja förklara för en data mongolid hur man lägger in bilder!
mvh .......
12 åring 105kg
HAHAHAHAHAHAHAH du måste sett ut som en broiler. hur lång är man vid 12 års ålder typ 140?
Senast redigerad av mleyton 2011-02-15 kl. 19:56.
Citera
2011-02-15, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mleyton
12 åring 105kg
HAHAHAHAHAHAHAH du måste sett ut som en broiler. hur lång är man vid 12 års ålder typ 140?

Klart man var fet men var ganska lång runt 165-170cm , så jag har inte växt nämvärt på längden efter det. hade min puberitet vid samma period , vet inte om tidig träning bromsade upp längden som jag har idag för övriga släktingar bland männen är betydligt längre runt 190-195.....Även min far !
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in