• 1
  • 2
2011-02-14, 12:34
Medlem
Jag och polaren är inte jättesugna på att sitta hemma och dega hela sportlovet, så vi tänkte ta oss runt lite i Sverige och mest bara luffa och träffa folk, men pengar är ett problem.

Hur kan man skrapa ihop runt 200 spänn per dag bara genom att dra runt på stan? Vad kan man göra för att tjäna ihop bara så det räcker till typ mat och kanske lite transporter?
Citera
2011-02-14, 12:36
Medlem
Phosphoruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka1991
Jag och polaren är inte jättesugna på att sitta hemma och dega hela sportlovet, så vi tänkte ta oss runt lite i Sverige och mest bara luffa och träffa folk, men pengar är ett problem.

Hur kan man skrapa ihop runt 200 spänn per dag bara genom att dra runt på stan? Vad kan man göra för att tjäna ihop bara så det räcker till typ mat och kanske lite transporter?

Tror inte det finns så mycket.
Kanske börja spela gatumusik, dock lär det inte ge 200 per dag.
Sen finns det ett annat alternativ, men det rekommenderar jag inte.
Citera
2011-02-14, 12:37
Medlem
kimmelimms avatar
Panta burkar fungerar väl. På ett par timmar så borde man väl få ihop lite pengar i alla fall
Citera
2011-02-14, 12:38
Medlem
Titta på The real hustle eller va de heter som går på discovery
Citera
2011-02-14, 13:00
Medlem
Panta burkar ger nog tyvärr inte tillräckligt för att det ska vara värt det. Vi vill inte göra något som är FÖR olagligt. Inte stjäla eller lura folk.
Citera
2011-02-14, 13:04
Medlem
Smurfkonto2010s avatar
Sucky, sucky, one dollars!
Citera
2011-02-14, 13:06
Medlem
Chrippe.s avatar
Kör svarttaxi! Kan dra in rätt bra med pengar... sportlovet börjar väl strax efter lönehelgen tror jag, så det kan nog vara mkt lönande!
Citera
2011-02-14, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrippe.
Kör svarttaxi! Kan dra in rätt bra med pengar... sportlovet börjar väl strax efter lönehelgen tror jag, så det kan nog vara mkt lönande!

Sportlovet är olika veckor beroende på var i landet man bor. För mig börjar det idag. Svarttaxi hade varit suveränt, men vi har ingen bil
Citera
2011-02-14, 13:19
Medlem
Chrippe.s avatar
hmm.. okej synd.

Antar att du och din kompis är 19-20 år. Allt som jag kommer på då är att helt enkelt gå runt till olika företag/cafeér/restauranger/butiker i er stad och fråga om dem skulle behöva hjälp med något.
Citera
2011-02-14, 13:21
Medlem
MINIPOCKETs avatar
Dra nån hemsk historia, till exempel att din bror håller på att kvävas hemma, och säg att du verkligen behöver pengar till bussen? XDDD
Eller låtsas vara nån fond som behöver pengar till att bota... cancer? XDD
Citera
2011-02-14, 13:24
Medlem
MINIPOCKETs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsov
HAHA vad TOKIGT det hade varti! XDDD

JAG VETTT HERREGUD!! XDDDDDDD
Citera
2011-02-14, 13:25
Bannlyst