Citat:
Ursprungligen postat av Daxman24
Har ansökt arbete som väktare på securitas, alltid varit intresserad av säkerhetsyrket och har ingenting emot att börja längst ner och klättra upp till t.ex. skyddsvakt eller personskydd om något år.
Blivit kallad till Securitas informationsmöte (tydligen första steg till anställning) och undrade om det finns några som har gått igenom hela antagningsprocessen nyligen och vad man kan förvänta sig av det hela?
Thanks a lot på förhand!
//D
Har nyligen gått igenom hela anställningsprocessen och fått en behovsanställning. För min del var det en spontanansökan där avdelningschefen ringde mig två dagar senare och jag fick komma på intervju som tog ungefär 1,5 timme. Alltså ganska många frågor som kanske kan tyckas onödiga, som hur ofta jag dricker alkohol, vad jag och mina vänner gör när vi träffas och så vidare. Redan på intervjun fick jag veta att jag gått vidare till nästa steg som då är ett antal tester i svenska, formlogik, fysik/teknik och ett avslutande psyktest på 567 frågor.
Tre dagar därpå ringde avdelningschefen till min nuvarande arbetsgivare för att kolla upp mig och sedan ringde han till mig samma dag och ville erbjuda mig en behovsanställning, nu väntar bara hälsokontroll och drogtest sedan skickas jag på VU1. Anledningen till att det tar lite tid nu på slutet är att jag inte fyllt 20 än vilket jag måste gjort innan jag börjar jobba.