2011-02-16, 22:17
Medlem
Det här med 200 dan spelar ju verkligen ingen roll, mer cred till de som tävlar i riktiga kampsporter och möter tufft motstånd
Citera
2011-02-16, 22:21
Medlem
Klart han tillför något när både Machida och Anderson Silva (två av världens bästa mma utövare) träffar honom. Sen att det är fin underhållning gör det ännu bättre.

Den som tog upp att Segal skulle fightas mot eliten inom MMA borde få ett nackskott. Men vissa håller en diskussion på en sådan låg nivå.
Citera
2011-02-16, 22:36
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Steven Seagal är, om jag inte missminner mig, en utav de högst graderade aikidoutövarna utanför Japan och han har varit involverad i kampsportsvärlden i snart 40 år. Självklart kan en sån gynnare tillföra en fighter något men jag tror knappast att man som MMA-fighter skulle kunna bygga en hel gameplan på just Steven Seagals råd.
Han har högst "rank" i hela världen väll?, inte bara utan för japan lol

för mig jag läste det någonstans, eller om det var en interview
Senast redigerad av Kebabsuger 2011-02-16 kl. 22:41.
Citera
2011-02-16, 22:42
Medlem
Whiplarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Steven Seagal är, om jag inte missminner mig, en utav de högst graderade aikidoutövarna utanför Japan och han har varit involverad i kampsportsvärlden i snart 40 år. Självklart kan en sån gynnare tillföra en fighter något men jag tror knappast att man som MMA-fighter skulle kunna bygga en hel gameplan på just Steven Seagals råd.
Håller med! Och det var väl själva essensen i frågan.
Citera
2011-02-16, 22:46
Bannlyst
Han är största skämtet, Han bangade slåss mot van damme det säger sig själv. Jävla tönt
Citera
2011-02-16, 23:46
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Steven Seagals tro på sig själv och Anderson Silvas fantasi (uppenbarligen livlig) måste vara en odödlig kombination.
He he, ja visst känns det så litegrann.
Citera
2011-02-17, 04:41
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galenkorean1
Se Anderson Silva vs Dan Henderson (UFC 82) där gör han frontkick mot huvud två ggr i samma stil som eliminerade Vitor.

OnT: Dont diss teh Seagal, 8:e graden för en "amerikan" (iof med japanskt medborgarskap) är unikt inom alla kampsporter.
sett fighten nu igen, hendo vs andersson
det är inte i närheten av samma spark

först är en helt vanlig pushkick rakt fram mot ansiktet, spark nummer två är en tå spark, antagligen mer för att distrahera än att skada

inte i närheten av samma spark som mot belfort
Citera
2011-02-17, 09:22
Medlem
123duesnes avatar
steven seagal må vara bra på aikido men inte mer...
Citera
2011-02-17, 15:52
Medlem
Jag har hört att det Seagal har ljugit mycket om sin vistelse i Japan. Där han ska ha hävdat att han tränat med diverse Aikido snubbar som redan var döda när han påstod att han träna med dom. Hittar ingen artikel eller så om det hela, men det var en polare som sa detta till mig. Är det bara skitsnack eller stämmer det?
Citera
2011-02-17, 16:23
Medlem
Whiplarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goodman!
Jag har hört att det Seagal har ljugit mycket om sin vistelse i Japan. Där han ska ha hävdat att han tränat med diverse Aikido snubbar som redan var döda när han påstod att han träna med dom. Hittar ingen artikel eller så om det hela, men det var en polare som sa detta till mig. Är det bara skitsnack eller stämmer det?
Enligt Wikipedia:

Seagal, currently a 7th dan degree and Shihan in aikido, moved to Japan in his late teens and became the first foreigner to operate an aikido dojo in Japan. He was trained by Harry Ishisaka and received 1st dan degree or Shodan under the direction of Koichi Tohei. He continued to train in aikido as a student of Seiseki Abe, Koichi Tohei (to whose aikido organization, Ki Society, Seagal refused to join in favor of staying with the Aikikai), Kisaburo Osawa, Hiroshi Isoyama and the second doshu Kisshomaru Ueshiba.

When Miyako's father retired from his job as an instructor, Seagal became the new head of the organization known as Tenshin Aikido in Osaka (affiliated with the Aikikai). Seagal is known by his students as Take Sensei. Segal left his dojo in Osaka and his wife, Miyako being the care-taker of the dojo up to the present day. Seagal initially returned to Taos, New Mexico, with his student—and later a film stuntman—Craig Dunn. There, they opened a dojo, but Seagal spent much of his time pursuing other ventures. After another period in Japan, Seagal returned to the U.S. in 1983 with senior student Haruo Matsuoka. They opened an aikido dojo, initially in Burbank, California, but later moved it to the city of West Hollywood. Seagal left Matsuoka in charge of the dojo, which he ran until the two parted ways in 1997. He currently trains three students: Craig Dunn, Elliot Freeman, and Jorge Angulo.[citation needed]

Initially, he worked as the martial arts coordinator for the films The Challenge (1982) starring Scott Glenn and Toshirô Mifune, and Never Say Never Again (1983) starring Sean Connery and A View to a Kill.

He has helped train UFC Middleweight Champion Anderson Silva and was in his corner at UFC 117 in August 2010 and UFC 126 in February 2011. Silva credited Seagal with teaching him the kick that knocked out Vitor Belfort in their fight at UFC 126.[9][10]
Citera
2011-02-17, 17:59
Moderator
TheLuckys avatar
Fakta!

- Frontsparkar är den första sparken alla nya karateelever lär sig. Det gör nya elever även i Taikwondo, Thaiboxning, Kung Fu-stilar och så vidare.

- Silva har tävlat i may thai och han har svart bälte i thaikwondo.

- Silva har använt frontsparken tidigare i ufc.

- Segal har 7:e dan i aikido, har egen dojo och han är insatt i andra kampsporter.

- Segal har ofta med frontsparkar i sina filmer.

Slutledning!

Är det en rimlig tanke att Segal inte känner till att frontsparken är den som elever lärs sig först? Knappast troligt. Har man 7:e dan i aikido, gör kampsportfilmer och uppenbarligen är insatt även i andra kampsporter än sin egen så kan man inte vara ovetandes om frontsparkens vanlighet. Då inställer sig frågan: varför säger Segal något som alla vet är fel? Det ska han själv svara på, men det kommer han aldrig att göra. Vi kan notera att Segal i andra sammanhang överdrivit sin betydelse som fighter, vilket inte ska sammanblandas med begreppet kampsportutövare.

Det mest sannolika till att Segal ljuger är att han vill glänsa med att vara tränare åt en av mma-sportens största stjärna, och att Silva samtidigt ville glänsa med att han har en filmstjärna i sitt team, varvid uppenbara lögner inte är något som någon av dem kommer att kommentera.

Vi kan vara överrens om att Segal snackar skit.
Citera
2011-02-17, 21:43
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Fakta!

- Frontsparkar är den första sparken alla nya karateelever lär sig. Det gör nya elever även i Taikwondo, Thaiboxning, Kung Fu-stilar och så vidare.

- Segal har 7:e dan i aikido, har egen dojo och han är insatt i andra kampsporter.

Citat:

har har 8, men han har inte åkt till japan där dom vill ge han det än för han inte har haft tid

Citat:

japp helt vanlig standard push kick mot kropp/ansikte, det stämmer
även kört tå sparkar tex i hendo fighten
men inte sparken han körde mot belfort där har gör en typ av uppercut med främre fotsulan, vilken du även ser seagal visa andersson i den 2 år gamla filmen

Citat:

men vad spännande .....

Citat:

igen varför har ingen youtubat någon film än då ???

vanliga push kicks är vanliga, körde runt 20 stycken på förra träningen, det silva körde var inte en vanlig push kick

slutsats:

folk tycker aikido är värdelöst skit och seagal är en värdelös människa och skådespelare och blir fruktansvärt irriterade över att seagal har visat andersson något som han nu råkade vinna matchen med.

om det nu var Freddie Roach som hade visat andersson en kombo som han vann med så hade ingen sagt ett skit.

men nu var det en skådespelare som gör värdelösa filmer och det kan ju aldrig stämma :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in