Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-14, 00:46
  #1
Medlem
l00zekks avatar
Driver Silva med folk eller tillför Steven Seagal något till världens kanske bästa kampsportsutövare?

http://www.youtube.com/watch?v=93uyDLhTQYQ

http://www.youtube.com/watch?v=yxloUBCYuFM
__________________
Senast redigerad av l00zekk 2011-02-14 kl. 00:50.
Citera
2011-02-14, 00:51
  #2
Medlem
Johnny Wadds avatar
Kolla från 4:40

http://www.youtube.com/watch?v=FaVDF...layer_embedded



/Thread
Citera
2011-02-14, 01:05
  #3
Avstängd
muntorkas avatar
Seagal skulle förmodligen förgöra många av nutidens mma-stjänor och dylikt.
Citera
2011-02-14, 01:10
  #4
Medlem
Steven Seagal har ju svart bält i aikido, även första utlänning i japan med egen dojo så han kan nog tillföra hjälp även till högt klassade kampsports utövare. Även han är gammal som gatan och börjar bli riktigt fet så är han snabb som en jävla huggorm och skulle absolut inte vilja gå en rond med han.
Citera
2011-02-14, 01:43
  #5
Medlem
scippos avatar
Silva verkar vara en riktigt ödmjuk kille som lyssnar på allt.

Citat:
Ursprungligen postat av muntorka
Seagal skulle förmodligen förgöra många av nutidens mma-stjänor och dylikt.

Seagal har inte en chans mot någon högre rankad MMA-utövare. Förutom att akido är underlägset så är han gammal och tjock.
Citera
2011-02-14, 02:43
  #6
Medlem
Kebabsugers avatar
seagal är 8dan, inte för jag bryr mig om bälten, men han klassas ju som världens bästa i den sporten

finns ett klipp på youtube där han visar andersson silva sparken som knockade vitor belfort
Citera
2011-02-14, 04:24
  #7
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scippo
Silva verkar vara en riktigt ödmjuk kille som lyssnar på allt.



Seagal har inte en chans mot någon högre rankad MMA-utövare. Förutom att akido är underlägset så är han gammal och tjock.
Jag tror dock att Seagal kan mer än att "slåss" mot folk som inte kan kampsport eller själva utövar aikido så det är inte helt omöjligt att han skulle ge motstånd.
Ålder har inget med kampsport att göra, min jiujitsulärare jag hade som ung var fet men dock var han smidig och snabb som få ändå

Dessutom är han vicesheriff i sin hemstad och har troligtvis en hel del erfarenhet som polis och tränare av poliser.
Citera
2011-02-14, 07:31
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muntorka
Seagal skulle förmodligen förgöra många av nutidens mma-stjänor och dylikt.

Det hela var ett pr stunt. Tydligen ska man lära sig den där sparken första året i karate eller liknande. Dock så kan han ha iaf hjälpt till att fina till sparken lite.

Bas rutten trodde tydligen Ariel's intervju med Seagal var ett skämt först då Silva har använt den där sparken tidigare. Sedan så säger Bas att Steven Seagal inte skulle ha en chans i en mma fight.
Citera
2011-02-14, 11:57
  #9
Medlem
RonaldoUtds avatar
Jag har hela tiden trott att det är trams. Seagal är ju skådespelare(visserligen jävligt usel) så bli inte förvånade om han spelar här. Vad Anderson skulle tjäna på de kan man ju fråga sig. Men jag fick direkt en känsla av självironi när han först pratade om Seagal.
Citera
2011-02-14, 12:50
  #10
Medlem
Jontish!s avatar
Seagal kan nog ha en hel del taktiska kunskaper inom kunskaper inom kampsporti allmänhet, han har ju trotsallt extremt lång erfarenhet.

Den sparken är dock med i första eller andra graderingen inom de flesta karatestilar.
Citera
2011-02-14, 13:34
  #11
Medlem
scippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Jag tror dock att Seagal kan mer än att "slåss" mot folk som inte kan kampsport eller själva utövar aikido så det är inte helt omöjligt att han skulle ge motstånd.
Ålder har inget med kampsport att göra, min jiujitsulärare jag hade som ung var fet men dock var han smidig och snabb som få ändå

Dessutom är han vicesheriff i sin hemstad och har troligtvis en hel del erfarenhet som polis och tränare av poliser.

Fast ålder har allt med kampsport att göra, när man utövar det på elitnivå. Behöver vi ens argumentera det?
Citera
2011-02-14, 13:58
  #12
Medlem
Whiplarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scippo
Fast ålder har allt med kampsport att göra, när man utövar det på elitnivå. Behöver vi ens argumentera det?
Tydligen, eftersom Zelogath aldrig nämnde elitnivå, men du tog in det som ett argument, så kan det kanske behöva diskuteras. Kampsport kan naturligtvis, tränas och utövas oavsett ålder. Men vad du menar med elitnivå och/eller om du syftar på tävlingar och vilken kampsport som avses har ju ganska stor betydelse i sammanhanget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback