• 1
  • 2
2011-02-13, 19:58
Medlem
SithBoboSiths avatar
Med risk för att detta är en dålig trådstart och/eller dum fråga men jag frågar hellre än att misslyckas.

Ica har kommande vecka bra pris på euroshoppers mozzarella. Jag brukar göra egen pizza och har läst, främst här på fb, att mozzarella funkar bra och därför har jag hållit utkik i min butik. Men i ostdisken finns bara euroshoppers mozzarella, dels riven och i vätskefyllda påsar, den rivna har jag provat och den var inte bättre än någon av de ostar jag brukar ha på pizzan(gräddost, främst glimminge, eller gouda), konsistensen var lite roligare men den smälte för lätt och var rätt smaklös.

Den i påse som känns som den ligger i vätska har jag inte provat och det är den det är extrapris på i veckan, 2 för 15:- upp till 4 för 25:-. Det jag undrar är; vad är det för ost? Ligger den som en klump i någon vätska? Kan man riva den? Ha den på pizza? Om man kan ha den på pizza, ska man ha bara den eller tillsammans med annan ost? Vad passar på mozzarellapizza, jag gillar salami på, funkar det med mozzarella?
Citera
2011-02-13, 20:02
Medlem
Taubhovens avatar
Euroshoppers mozzarella är billig men fungerar utmärkt som just pizzaost. Den har för övrigt vunnit något test i Icas mattidning.

Vätskan i påsen finns där enbart för att den inte ska torka. Så skär upp paketer, låt det värsta rinna av och sen skiva osten.

Jag brukar själv ha tomatsås, salami, bladspenat, rödlök, champinjoner och mozzarella på mina egna pizzor
Citera
2011-02-13, 20:02
Medlem
C.O.T.Ns avatar
Den mozzarellan som ligger i en vätskefylld påse skivar du och lägger på skivan, som falukorvbitar ungefär. Passar nog bra med salami.
Citera
2011-02-13, 20:06
Medlem
SithBoboSiths avatar
Ahh, tack för snabba svar. Då ska jag prova en tvåpack i möra.
Citera
2011-02-13, 20:09
Medlem
C.O.T.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Ahh, tack för snabba svar. Då ska jag prova en tvåpack i möra.

Gör det! Man får ente snööla med osten som en annan brukar sää...
Citera
2011-02-13, 21:24
Medlem
StigAllans avatar
Gillar själv inte euroshoppers version av mozarellan.
Mitt tips är att du stänger snåltarmen och köper en dyrare ost av annat fabrikat.
Citera
2011-02-13, 21:26
Medlem
174563s avatar
Mozarella är en klump som ligger i en spad. Ja mozarella passar utmärkt till pizza, faktiskt så är det den ost som brukar användas på pizza, det är bara här i sverige som vi har problem med dyra råvaror och har äcklig hushållsost på pizzorna.
Citera
2011-02-13, 21:28
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Gillar själv inte euroshoppers version av mozarellan.
Mitt tips är att du stänger snåltarmen och köper en dyrare ost av annat fabrikat.
Men trots en 12*2m ostdisk så är det den enda mozzarellan som finns i min butik, det är ytterst sällan jag handlar någon annanstans. Så det får bli den snåla jag provar, resten av pizzan består inte heller av några exklusiva ingredienser. Men lyfter den pizzan kanske jag provar någon annan sort om jag ser någon dyrare i någon annan butik.
Citera
2011-02-13, 21:32
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Men trots en 12*2m ostdisk så är det den enda mozzarellan som finns i min butik, det är ytterst sällan jag handlar någon annanstans. Så det får bli den snåla jag provar, resten av pizzan består inte heller av några exklusiva ingredienser. Men lyfter den pizzan kanske jag provar någon annan sort om jag ser någon dyrare i någon annan butik.

Det lyfter pizzan helt klart med en bättre ost.
Men testa och lär, så gjorde jag innan jag kunde dela ut min åsikt till dig.
Min åsikt är att de har gjort osten på något sniket sätt för den är inte så len och njutbar som en bättre mozzarella.
Citera
2011-02-14, 00:28
Medlem
Pjäxs avatar
Man ska ALDRIG köpa annat än buffelmozzarella. Några kronor dyrare, men det ända rätta. Billigt krafs är... just det - billigt krafs, som vare sig smakar mycket eller gott.
Citera
2011-02-15, 11:46
Medlem
Salami passar väldigt bra med mozzarella, såklart.

Jag brukar köra på salami, mozzarella, lök och oliver på mina pizzor mycket gott!
Citera
2011-02-15, 14:23
Medlem
gregorivalettis avatar
Åt den igår

Ingen höjdare men det brukar väl inte mozzarella i vätskefyld påse heller vara
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto