2011-02-13, 15:14
Medlem
Hur "spränger" man text i InDesign? Vet att det går i illustrator. Alltså att istället för text består bokstäverna av bitar så att säga. Så det går bara att göra objekten (bokstäverna) större eller mindre men inte att skriva om om.
Citera
2011-02-13, 15:16
Medlem
Sebottendorfs avatar
Jag vet inte, men kan det verkligen finnas någon inbyggd funktion i Ai? Man får väl antagligen göra det för hand.. eller?
Citera
2011-02-13, 16:04
Medlem
Mintztahs avatar
Tutorial @ utube? :P
Citera
2011-02-13, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebottendorf
Jag vet inte, men kan det verkligen finnas någon inbyggd funktion i Ai? Man får väl antagligen göra det för hand.. eller?

Göra det för hand? Det finns garanterat i Illustrator då jag har använt den här funktionen själv förut, kommer dock inte ihåg hur och nu använder jag InDesign därför jag undrar.

Citat:
Ursprungligen postat av Mintztah
Tutorial @ utube? :P

Och vad ska jag söka på?

Det jag vill göra är alltså att "slå sönder" texten så att det blir till punker som man gör med pen tool i illustrator.
Citera
2011-02-13, 16:39
Medlem
Stewie_griffins avatar
inDesign är ju inte direkt gjort för detta... importera in din ai fil bara..
Citera
2011-02-13, 16:54
Medlem
ei96byods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retarderad
Hur "spränger" man text i InDesign? Vet att det går i illustrator. Alltså att istället för text består bokstäverna av bitar så att säga. Så det går bara att göra objekten (bokstäverna) större eller mindre men inte att skriva om om.

Markera textramen med svarta pilen och välj text - skapa textkonturer (borde heta något med "outlines" i engelska versionen.)
Citera
2011-02-13, 20:32
Medlem
Ctrl+shift+O tror jag att det är, eller type/create outlines
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här