2004-08-27, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^morbid^
Vissa människor skiter i dagens bögmode så enkelt är det.

bögmode? man kan i princip ha vilken stil man vill idag, men när bombar jackan dyker upp slår varenda jävla varningssignal rött. NEJ! kanske om man har en lätt ironisk klädstil och har pondus nog att bära den med stoltheten i behåll, men annars, om man tar den på allvar då har det gått för långt.
en man ska veta hur man klär sig stilfullt och med klass, om man inte vill bli betraktad som en tölp. en bombarjacka sänker en ner till primatnivå, men om du trivs att ligga där så är det ju upp till dig. de erfarenheter jag har av bombarjackan, är att de användes i början av 90-talet av mellanstadselever eller skinheads.
Citera
2004-08-27, 02:57
Medlem
goodfellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
bögmode? man kan i princip ha vilken stil man vill idag, men när bombar jackan dyker upp slår varenda jävla varningssignal rött. NEJ! kanske om man har en lätt ironisk klädstil och har pondus nog att bära den med stoltheten i behåll, men annars, om man tar den på allvar då har det gått för långt.
en man ska veta hur man klär sig stilfullt och med klass, om man inte vill bli betraktad som en tölp. en bombarjacka sänker en ner till primatnivå, men om du trivs att ligga där så är det ju upp till dig. de erfarenheter jag har av bombarjackan, är att de användes i början av 90-talet av mellanstadselever eller skinheads.
hahaha kunde inte säga det bättre själv!
Citera
2004-08-27, 07:37
Medlem
Turistens avatar
Jag tycker att jackan ser ball och skön ut. Jag har ingen riktig koll på mode, utan tycker att det är ett häftigt plagg helt enkelt. En skön kontrast till skjorta/slips som man har på dagtid.

Nu har förvisso frugan hejdat mig och förbjuder mig att skaffa en bombarjacka. Anledningen: jag har kollofrilla. 1mm på sidorna och 4mm på toppen. Hon tror att jag kommer att se ut som en skinhead. Hårklipparen från Clas Ohlson för 200 spänn har betalt sig flera gånger om och det är jäkligt skönt att slippa schampo och hårgelé! =)

Men det är fan vilka slutsatser folk drar av personers yttre...
Jag vill ha en bombarjacka för den ser ball ut.
Jag får inte ha en för jag KAN se ut som ett skinhead.
Det suger...

Nu vet jag i alla fall var de finns att köpa, ifall jag exempelvis skulle besluta mig för att låta håret växa ut lite.
Citera
2004-08-27, 07:52
Medlem
Crashs avatar
Myrorna lär ju ha ett gäng sådana
Citera
2004-08-27, 10:44
Medlem
Caesars avatar
De säljer faktiskt bombarjackor på Dressman! Köp den där!
Citera
2004-08-27, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Turisten
Har inte letat så där jätteaktivt, men de klädaffärer jag varit inne i har absolut inte några bombarjackor i alla fall...
Tackar för tips.

En sån här jacka, alltså:
http://images.google.se/images?q=tbn.../4416640_1.jpg

om du köper en så tänk efter innan du klär på dig så du inte matchar den med en orange champion munktröja adidas vct byxor eller fila skor..

om du är riktig så skaffa en 9 mm patron som du har i fickan på vänstra överarmen.
Citera
2004-08-27, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^morbid^
Vissa människor skiter i dagens bögmode så enkelt är det.

Det har du rätt i. Modet i dagens läge är ju bara för bögjävlar. Kanske därför dom tar åt sig när dom ser en bombarjacka?
Citera
2004-08-27, 13:52
Medlem
Deer-Hunters avatar
Du borde tacka din fru att hon inte lät dig köpa nån...

Jag hade en 92-93 när alla hade en sån och lyssnade på ut och då gillade jag dom väldigt mycket, innefickorna var perfekta när man skulle sno cd skivor.
Citera
2004-08-27, 16:08
Medlem
Tack, bombajacka måste jag faktiskt säga var bland de skönaste plagg jag burit. Funkade lika bra sommarnätter som kalla vinterdagar. Nä ska nog nästan köpa en.
Citera
2004-08-27, 17:20
Medlem
z0ltans avatar
Såg sånna idag när jag var på punktshop idag så där finns dom garanterad . men jag tycker dom är äckligt fula så jag tycker iaf att du inte ska sköpa en . men folk tycker att min slips är ful och jag använder den endå så ha det du tycker om att ha!
Citera
2004-08-27, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko

Jadu lille vän, när jag går på stadens gator så ser jag karlar i rosa skjortor och nån sorts kjol, jag ser även låtsasnegrer som knallar runt i tält istället för byxor
och köper man aftonbladet så figurerar nån "Peter Siepens" på förstasidan iklädd en flådd kanariefågel. Det känns enbart sunt att det finns folk som prompt vill avvika från normen genom att till exempel iklä sig en bombarjacka.
Citera
2004-08-27, 18:44
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Tycker att bombarjackor är fina, har själv ett par stycken.
Blir nästan chockerad när jag ser alla uppretade svar du får.
Tycker att det verkar väldans bökigt det här med att följa modets nycker.
Ena dagen skall man ha en prickig tubsocka uppkörd i arslet, och andra dagen så hånles det åt den blå badmössan som var sååååå het förra veckan.
Ännu värre är att det är vuxna människor som står för denna klädesplaggsfascism.

Ha du på dig precis vad du vill, det har jag alltid haft.
Om jag så väljer att ha på mig röda gummistövlar till rosa pingvinärmad långklänning så är det min ensak.

Ta vara på tipset om Military shop på sveavägen,
mycket fina jackor finns där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in