2004-08-26, 11:42
Medlem
miklons avatar
Om du inte har hittat nån bra än så finns orginalet från Alpha att beställa hos Garderoben:

http://www.garderoben.se/orderform/p...mall_lista.htm

Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Synd bara att man ser ut som ett jävla kickersoffer i en bomberjacka.

Synd bara om man hänger upp sig så jävla mycket på vad andra tycker. Dessutom, vem fan går runt med en bomberjacka för att vara tuff år 2004? Ser jag någon som har bomberjacka idag är nog min första reaktion att det är någon som vill ha en praktisk jacka, åtminstone så länge vederbörande inte har rakad skalle, kängor med stålhätta och hängslen iaf.
Citera
2004-08-26, 12:36
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Ser jag någon som har bomberjacka idag är nog min första reaktion att det är någon som vill ha en praktisk jacka, åtminstone så länge vederbörande inte har rakad skalle, kängor med stålhätta och hängslen iaf.

Ser jag någon som har bomberjacka idag är nog min första tanke att 1993 ringde och vill ha tillbaka sin sin jacka. Det finns väl tusentals andra jackmodeller som är bekväma, varma och framför allt snygga...
Citera
2004-08-26, 13:04
Medlem
Punkt shop på drottninggatan, precis innan Hötorget under den där jävla bron. +o(
Citera
2004-08-26, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Ser jag någon som har bomberjacka idag är nog min första tanke att 1993 och ville ha tillbaka sin sin jacka. Det finns väl tusentals andra jackmodeller som är bekväma, varma och framför allt snygga...

precis, jag har visserligen inte sett någon i bombarjacka sedan 90-talet men om jag gjorde det skulle jag nog tro han var lite lätt bakom sådär..
som att börja klä sig i batiktröjor och utsvängda jeans.
vad vi tycker HÄR spelar så klart ingen roll, men hoppas du är beredd på att få lite sneda blickar riktade mot dig iklädd en sån jacka, det är ingen hög hippfaktor direkt
Citera
2004-08-26, 13:16
Medlem
Ja det gäller ju att vara moderiktig...
Citera
2004-08-26, 16:26
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^morbid^
Ja det gäller ju att vara moderiktig...

Varför inte?
Citera
2004-08-26, 16:30
Medlem
goodfellas avatar
finns i armystore.. typ mitt imot blue fox..

det e säkert fortfarande populärt med bombarjacka i norrland. ffs folk är fortfarande raggare där!
Citera
2004-08-26, 16:48
Medlem
ahlmans avatar
Ahlman har en bombarjacka. En alldeles egen.

Snodd från engelska luftvapnet. Fina grejer, men som sagt - man ser inte klok ut i skiten. Istället hänger den i garderoben och ser gullig ut.
Citera
2004-08-26, 17:56
Bannlyst
Finns rätt så många som fortfarande använder bombarjackor, men sen hur dom ser ut är ju en annan fråga..
Citera
2004-08-26, 18:01
Medlem
Fan vad ni dissar bomberjackor här då. Bomberjackan är snygg och praktisk. Finns inget plagg som jag har kunnat misshandla så brutalt men som ändå haft kvar sin sköna känsla. I vissa modeller fick man in två ölburkar i varje inneficka minns jag från min fjortistid. Jag har beklätt min vackra kropp med minst fem olika bomberjackor genom åren. Iofs så köte jag nog min sista runt 97-98 nån gång, så jag kanske har gått ifrån dem jag också. Men jag har starkt funderat på att skaffa en igen.
Citera
2004-08-26, 18:17
Medlem
Boogaloos avatar
Med tanke på att 95% av Stockholms bombarjackor sitter på gnagare så är mitt tips www.aik.se och www.blackarmy.se.
Citera
2004-08-26, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReNu
Varför inte?

Vissa människor skiter i dagens bögmode så enkelt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in