2011-02-13, 04:13
Medlem
snousers avatar
Jag försöker plocka bort scrollbaren i terminalen, vilket inte fungerar under OS X 10.5+.
Efter lite research så kom jag fram till att det enda sättet är att kopiera Terminal.app från en dator som kör Tiger.

Där av min fråga, skulle någon kunna tänka sig att zippa ner och ladda upp applikationen?

Såvida inte någon sitter på en lösning på problemet.

Tack på förhand.
Citera
2011-02-13, 11:41
Medlem
kqrs avatar
Jag skulle rekommendera att du tankar iTerm istället. Den har fungerat betydligt bättre för mig än defaultterminalen. Dessutom är den snyggare.
Citera
2011-02-13, 12:07
Medlem
systems avatar
TS, du har pm.
Citera
2011-02-13, 14:24
Medlem
snousers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kqr
Jag skulle rekommendera att du tankar iTerm istället. Den har fungerat betydligt bättre för mig än defaultterminalen. Dessutom är den snyggare.

Fungerar .bashrc-filen i iTerm?
Testade lite för någon vecka sedan, men gav upp efter ett tag.

Definiera även snyggare, så här ser terminalen ut för mig i dag.

http://image.bayimg.com/aadhdaadn.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av system
TS, du har pm.

Den fungerade tyvärr inte, det ser ut som att binären är för PPC.
Installerade Rosetta, som behövs för att köra PPC-applikationer på en Intel-dator, men applikationen vägrar starta.

Någon som sitter på en Intel-dator som kör Tiger som skulle kunna dela med sig av Terminalen?
Senast redigerad av snouser 2011-02-13 kl. 14:29. Anledning: Direkt-länkar bilden
Citera
2011-02-13, 14:32
Medlem
kqrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snouser
Fungerar .bashrc-filen i iTerm?
Absolut. .bashrc är inte ens relaterad till vilken terminalemulator du använder, faktiskt.

Med snyggare menar jag att defaultterminalen ser lite ut som en svart blaffa som någon har klistrat fast på skärmen, whereas iTerm integrerar snyggare med OS X i allmänhet.
Citera
2011-02-13, 15:52
Medlem
snousers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kqr
Absolut. .bashrc är inte ens relaterad till vilken terminalemulator du använder, faktiskt.

Med snyggare menar jag att defaultterminalen ser lite ut som en svart blaffa som någon har klistrat fast på skärmen, whereas iTerm integrerar snyggare med OS X i allmänhet.

Laddade ner och kompilerade iTerm2 beta 17, vilket fungerar super!

Tack för tipset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in