2011-02-13, 02:22
Medlem
Douceurs avatar
Hej! Har sedan så lång tid jag kan minnas haft problem med mitt hår, nämligen - det blir aldrig långt.
Klipper mig relativt ofta, har testat tusentals hårserier och inpackningar för att försöka ge håret alla förutsättningar att nå den längd jag vill ha men inte. Började exempelvis spara ut min dåvarande snelugg för ca tre år sedan och den har inte nått längre än några centimeter under hakan. Färgade även håret nu för 3 månader sen och går inte ens att urskilja en utväxt.

Så min fråga till er är; Kan det finnas andra skäl än förslitning och anlag till varför håret ej blir långt? Vad kan jag göra åt detta? Finns det några tabletter på marknaden som bidrar till mer blodcirkulation (ej tjockhet) och därav längre hår?

Börjar bli trött på detta och skulle verkligen vara guld om jag efter många år kunde få åtminstone hälften så långt hår som mina vänner!
Citera
2011-02-13, 02:30
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Håret växer ca 1 cm i månaden.
Det går inte att påverka med krämer eller liknande, håret är dött. Slitet hår går inte heller att reparera men genom balsam och försiktigt kammande kan man förebygga att det slits. Om du klipper dig för ofta kan det vara svårt att få håret att växa ut. Sedan har vi människor olika långa livslängds cykler på våra hårstrån. Alltså det blir en viss längd innan det naturligt faller av.

Pröva att inte klipp dig på minst ett halvår, då bör det ha växt 6 cm, annars har du helt enkelt inte möjlighet att få långt hår. Hoppas det blir längre som du vill

edit: vill bara tillägga att långt hår är överskattat. Mitt går nu långt ned över ryggen och varenda morgon vaknar jag upp med en enda stor dreadlock i nacken om jag inte flätat det kvällen innan. Tar mellan 10 - 20 minuter bara att reda ut tovorna. Och så fort man gått en promenad med vinterjackan så har man massa tovor i nacken igen. Jag klipper nog av det snart.
Senast redigerad av ugglor-i-mossen 2011-02-13 kl. 02:37.
Citera
2011-02-13, 02:31
Bannlyst
Ja, det är väl klart att håret inte växer om du klipper dig ofta. Sluta upp med klippningen så ska du se att det växer! Fast såklart växer det, men det ser ju inte ut som det om du klipper dig ofta! (Skämtar med dom här raderna)

Är du tjej eller kille? Det tar ju ganska lång tid för håret att växa, har du då dessutom långt hår så syns det ännu mindre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in