Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-02-13, 00:01
Medlem
HEJ
Jag har tänkt mig att bli superblond till sommaren, för tillfället så har jag mörkblond hårfärg.!
så jag funderar på att bleka ner det själv, vilket blekningsmedel ska jag använda?
Senast redigerad av gamlafria 2011-02-13 kl. 00:04.
Citera
2011-02-13, 00:04
Medlem
Olika märken fungerar olika bra på håret. Men ett som jag upplevt som funkar bäst är Schwarzkopf Poly blonde L1+. Det borde göra susen. Men vill du inte ta ett lika starkt kan du ta det som bara heter L1.
Citera
2011-02-13, 00:05
Medlem
spajzmejs avatar
MOOD! Helt klart! Bästa blekningen då det inte heller ger några direkt gula toner.
Citera
2011-02-13, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spajzmej
MOOD! Helt klart! Bästa blekningen då det inte heller ger några direkt gula toner.
Nja, det beror nog på vilket hår du har. Jag har testat det och mitt blev bara gult. Men det innebär inte heller att det ger TS gula toner. Även fast det gav mig gula toner så blekte det på väldigt bra för ett väldigt bra pris.
Citera
2011-02-13, 00:11
Medlem
Rekommenderar också MOOD Jane Hellen. Kostar drygt 50 spänn och det krävdes två blonderingar för mig att gå från mörkbrun till ljusblond (tre till vitblond)
Citera
2011-02-13, 00:11
Medlem
Tiberius.s avatar
En effektiv metod att bleka håret är att doppa ner huvudet i en helt vanlig skurhink fylld med en blandning av aceton (propanon, dimetylketon) och klorin (natriumhypoklorit)...

Fungerar varje gång...

/ Tiberius
Citera
2011-02-13, 00:12
Medlem
spajzmejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smackdown
Nja, det beror nog på vilket hår du har. Jag har testat det och mitt blev bara gult. Men det innebär inte heller att det ger TS gula toner. Även fast det gav mig gula toner så blekte det på väldigt bra för ett väldigt bra pris.

Klart att det blir lite gult om man ska färga från mörkt till blont. Men generellt sett så är ju MOOD "känd" för sina blekningsmedel. Om man nu råkar få lite gula toner så är det bara till att använda silverschampoo.

Well, enligt egna erfarenheter (har använt alla blekningsmedel på marknaden) så tycker jag att du ska använda MOOD.
Citera
2011-02-13, 00:51
Medlem
Och med superblond menar du nästintill vit? Eller har jag fattat fel?
Mood har inte funkat bra på mig alls. Jag vet ärligt talat inte vad det beror på. kanske är det för att jag har för mycket röda pigment eller nåt
Jag har kört på Schwarzkopfs Polyblonde L1+ (såg förövrigt att det finns en L1++ nu också) och det funkade riktigt bra typ fem gånger och sen fick sig hela håret en kemisk klippning. Mindre skoj...
Silverschampoo rekommenderar jag oavsett vilken blekningsprodukt du bestämmer dig för.
Citera
2011-02-13, 18:21
Medlem
Princos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamlafria
HEJ
Jag har tänkt mig att bli superblond till sommaren, för tillfället så har jag mörkblond hårfärg.!
så jag funderar på att bleka ner det själv, vilket blekningsmedel ska jag använda?
vad sägs om att ligge? ist för allt skitsnack!
Citera
2011-02-14, 14:28
Medlem
[quote=CupidsBow]Och med superblond menar du nästintill vit? Eller har jag fattat fel?[quote=CupidsBow]

Jaa du har fattat rätt!
Senast redigerad av gamlafria 2011-02-14 kl. 14:30.
Citera
2011-02-14, 14:37
Medlem
Skullheads avatar
Jag har mörkbrunt hår i vanliga fall, efter 2 doser mood ultrablont så var det jääävligt ljust, första omgången blev det lite tattarblondt, men en till så blev de jävligt ljust
Citera
2011-02-16, 17:50
Medlem
Solarprestiges avatar
det många ofta glömmer när de bleker håret själva är att färga in håret efteråt. när man bleker är det helt naturligt att håret blir gulaktigt så man måste färga det för att få bort det gula. mood har tex nyanserna pärlblond och askblond som funkar super.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in