Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-02-16, 19:18
Medlem
heysanns avatar
MOOD suger, jag är blond egentligen och när mitt hår var som blondast använde jag Schwarzkopf Extreme Blonde L1++ det är det absolut bästa, mitt hår var helt kritvitt
Citera
2011-02-16, 20:35
Medlem
Är lite i samma situation, ska bleka håret imorgon.

Förtillfället är jag brunhårig i botten och resten av håret slingat blont.

Ska köra på 2 Mood blekningar och efter det en Wella Silvertoning för säkerhetsskull.

Dock är jag lite nervös över att håret inte ska palla, ska sova med en inpackning i ikväll.

Edit: Efter att ha läst på lite så kör jag nog Schwarzkopf Extreme Blonde L1++ istället. Hör av mig med resultat!
Senast redigerad av Sandbacka 2011-02-16 kl. 20:41.
Citera
2011-02-21, 17:19
Medlem
Blekte en gång med Schwartzkopf L++...vilket jävla resultat! Håret blev nästan vitt på en blekning, och då hade jag i stort sett mörkt hår. Ska göra en till imorgon och avsluta med en silvertoning, då jävlar äre vitt.

Blir dock att sova med olivolja i övernatten så att håret får återhämta sig lite.
Citera
2011-02-22, 18:30
Medlem
Drog till Coop idag för att köpa en till blekning (med mössan på). Dock upptäckte jag, till min förfäran att L++ var slut. Aja, L+ fanns, borde ju funka? Mitt hår är ju nästan vitt. Körde den och ingenting hände. Möjligtvis blev det lite gulare. Fick panik.

Stack direkt till ICA och letade där istället och hittade L++ som jag körde och nu blev det i stort sett vitt. Lite gulvit ton i en del belysningar kanske men det löses lätt med silverschampo

Slutsats: Gick ju att bleka håret hemma. Risken att man failar är stor men man får ha lite skillz

Kör så många blekningar du behöver och emellan dom öser du på med oljor, balsam, inpackningar, krämer et cetera.
Citera
2011-02-26, 11:37
Medlem
Gick till frisören och gjorde en "silvernyansering" vilket kostade 300 spänn. Så jävla nöjd. Fick en grymt snygg naturligt matt vitblond färg. Tänk Viktor (Freddes grabb) i solsidan
Tycker även att effekten med mina ögonbryn blev jävligt snygg också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in