2011-02-12, 22:17
Medlem
neonguys avatar
Vet inte i vilket ämne detta passar bäst, pendlade lite mellan denna och "Datornanvändning - Mac".

Hursomhelst...

Jag hade tidigare en PC men som till slut hade gjort sitt, så jag sparade hårddiskarna pga all information jag inte ville förlora. Två stycken.

Jag har nu en MacBook Pro där jag vill kunna plugga in hårddiskarna och föra över informationen förstås.

Fick hjälp på Kjell & Co med att fixa tillbehör, en USB-hårddisk (fast bara skalet, där kan kan koppla i dom gamla hårddiskarna i).

Problemet: Ingen dator hittar någon av dom två hårddiskarna. Har testat plugga in dom på min MacBook pro, och två andra datorer som är PC (med Vista respektive XP). På Macen händer ingenting, men på PC-datorerna är det lite varierande saker som händer; ibland står det att maskinvaran hittats och fungerar korrekt, och ibland står det motsatsen. Men samma sak oavsett; dom dyker inte upp i i datorn öht. Kollar i Uforskaren och alla dom där...
Bör nämnas att hårddiskarna inte är helt döda i alla fall, för jag hör att dom går igång och alla dom gamla bekanta "knastrande melodierna" från PC-tiden.

Dessa hårddiskar var tidigare MASTER och SLAVE på PCn f ö, och tror det är ett gammalt XP installerat på vardera. Men känns som att detta borde kvitta, ska väl inte behöva plugga i dom i en gammal PC-burk för att få igång dom?

En annan tanke kunde vara grejen jag köpte på Kjell & Co inte fungerar som den ska. Känns konstigt att båda hårddiskarna skulle pajjat under tiden här, nämligen. Hoppas verkligen det inte är så iaf!

Skulle väldigt gärna kunna komma åt informationen på dessa hårddiskar, så hjälp uppskattas!
Citera
2011-02-13, 18:20
Medlem
neonguys avatar
Problem solved: Bytte ut själva HD-kabinettet så funkade det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in