• 1
  • 2
2011-02-12, 19:35
Medlem
The Beach boys avatar
Jag har märkt att jag inte gråter när jag skär lök. Folk brukar säga att dom gråter när dom skär lök, men jag gör inte det. Jag gjorde det från början, men inte nu längre. brukar ni gråta när ni skär lök?
Citera
2011-02-12, 19:38
Medlem
En kort fråga? Har du linser? Jag gråter ej när jag har mina linser inne.
Citera
2011-02-12, 19:39
Medlem
The Bears avatar
Fy helvete ja, börjar gråta så fort jag skurit igenom första skivan och sen kan jag inte sluta, det är så att det är löjligt! Brukar alltid sammarbets-laga mat dock med mina rumskompisar så det är lungt ändå, för de andra är inte lika känsliga.
Citera
2011-02-12, 19:39
Medlem
Idealistens avatar
Jo det gör jag tyvärr. Aningen omständligt
Citera
2011-02-12, 19:41
Medlem
Exoplanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radioaktivanka
En kort fråga? Har du linser? Jag gråter ej när jag har mina linser inne.

Jag gråter inte heller - om jag har glasögon på eller något sådant...
Citera
2011-02-12, 19:41
Medlem
klybans avatar
Löken idag som man köper är tyvärr inte speciellt potent.
visst man kan få tag sån lök ibland, men verkar som de kör sorter som inte får ögonen att reagera :/

Var vid ett tillfälle för något år sedan på G att starta en tråd om var faan inte löken längre fick ögon att få tårar.
Som tur var så kom det in lök som fick ögonen känna lite obehag.
Citera
2011-02-12, 19:43
Medlem
Bledsaters avatar
Kommer bara ihåg att jag gjort det en gång av vanlig lök och en annan gång mycket senare av en dålig, rutten, lök som luktade konstigt. Jag har lök i nästan alla matträtter jag gör så får vara glad att jag inte "gråter" av löken. Det måste vara drygt.
Citera
2011-02-12, 19:49
Medlem
Har du linser/glasögon?
Gråter bara när jag har ögonen ovanför löken, inte om jag vrider huvudet 15 cm åt sidan.
Citera
2011-02-12, 19:53
Medlem
Lunaticxs avatar
Håller du större avstånd än dom där 10 cm som dom flesta brukar hålla medans dom koncentrerar sig onödigt mycket på skärande så klarar du dig utan några tårar i ögonen.
Citera
2011-02-12, 19:54
Medlem
Grodaifickans avatar
Beror lite på hur mycket lök som ska hackas och vilken kniv som används.
Citera
2011-02-12, 19:57
Bannlyst
Jag gråter en smula när jag skivar lök.

Främst för att löken i sig innehåller ett ämne som forskare har kommit fram till innehåller doftämnet som triggar goda minnen förr som man omedvetet börjar tänka på.
Citera
2011-02-12, 19:59
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
Har du linser/glasögon?
Gråter bara när jag har ögonen ovanför löken, inte om jag vrider huvudet 15 cm åt sidan.
Jag har glasögon och jag kokar linser, ja http://www.google.se/imgres?imgurl=h...1t:429,r:3,s:0 .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in